Jump to content

Langhold Namdal'n (Nord-Trøndelag)


Sharpshooter

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 1 month later...
Da har jeg fra sikre kilder fått høre at Sjøåsen har fått godkjenning på langholds bane.Tror de får til hold på litt over 1000m :D

Da må prosjekt 300win mag realiseres 8)

 

Oj!

Mente dette prosjektet ble skrinlagt pga en grunneier som ikke var helt villig, men hvis jeg tolker dette rett, så har de fått det til likevel?

Vi er to mann her i Namsos med et par langtrekkende saker som skulle fått strukket litt på beina.

Når vil dette holdet være en realitet?

Jeg har i min disposisjon endel resurser innen stålbransjen som kan være nyttig, så ta kontakt med meg om det er noe jeg kan bidra med.

Har veldig lite tid til å være med på dugnader og slikt, men kan kanskje bidra med andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp vært en tur oppi bangdalen og jaktet elg, kjørte opp på korsen og leide hus av en skatland. Er dette langt unna banen?

Holder selv til på verdal så er det noe skyting i en helg så er dette intressant og være med på.

 

Har også litt tilgang på hardox så kan sikkert ta med noe stål også

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp vært en tur oppi bangdalen og jaktet elg, kjørte opp på korsen og leide hus av en skatland. Er dette langt unna banen?

Holder selv til på verdal så er det noe skyting i en helg så er dette intressant og være med på.

 

Langholdsbanen på Sjøåsen ligger på samme plass som skytebanen i sjøåsen .Banen ligger ca 500m sør for sjøåsen ved RV 17 og er merket med skytebane.Har ikke hørt om når de eventuelt skal montere stål og stativer.

Når du kjører opp på korsen passere du en langholdsbane med stål ut til 650m .

Kjør ca 1km etter du har svingt av på korsen opp mot huset du leier,til du kommer til ein djup dal med 3 -4 hus på venstre side,ta første stikkvei til høyre.Kjør 300m opp mot gården på Rosset og du vil se banen på venstre side før du kommer til gården.Her skyter vi mye ,men det er opphold nå pga elgjakta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Oj oj!

Dette høres lovende ut!

Jeg gjorde noen forsøk når det gjelder platekvaliteter og tykkelser på gamelforumet.

Vet ikke om det er mulig å finne igjen noe av dette materialet, eller om all info fra det forumet er tapt?

Tror jeg har platene liggende i kjellern enda. Skal ta en kikk.

Bør ha plater gode nok for raske .416 kaliber :wink:

Jeg skal se om det dukker opp noe som kan brukes til dette

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en gammel oppsamlertank fra en feiebil jeg bygde om en gang i tiden liggende i et grustak ikke langt unna langbanen på Rosset, det blir bra "GooOOoooOOOnnNGggg" hvis vi spenner for traktorn å sjauer den opp på 1350 :lol:

 

Men du Deerkiller, hvis du får ånden og tiden og en skjærbrenner så ligg den tanken med mye godt stål til disp nede i gruva.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Høres kjempebra ut, Deerkiller venter på snø for ståltransport opp på 1350 meter'n, de hadde vært fine der;)

 

Ja, men bare de ikke blir litt for smale den ene veien? Men det gjør kanskje ikke noe.

Tok vare på dem med tanke på langholdsbanen. Om det er noen som kjører forbi spillum, så kan disse bare hentes, koster ikke noe, vil bare forsøke å bidra så jeg kan få komme å skyte en gang eller flere utover ;-)

Ligger utenfor porten min

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...