Jump to content

Langhold Namdal'n (Nord-Trøndelag)


Sharpshooter

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kjempegreier! langholdsbanen her på Namdalseid er under utbedring med ny standplass på gang, blir bygd opp av gamle høyspentstolper, planen er tregulv, og vegger og tak av bølgeblikk.

 

Har og lokalisert et par stålplater til som ligger å venter på avhenting, utplassering av disse blir et vinterprosjekt med snøskuter tror jeg da unimogen agerer ubåt på myra...

 

Har fri i helga nå å jobber man-ons. Da er det fri 9 dager til langholdskos!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hei karer.

Lenge siden sist!

Når dere skal til å sette opp saker der borte, så kan dere ringe eller sende meg en melding.

Jeg kan ha tilgang til foskjellige materialer, hvis det er noe dere behøver.

Det skader ivertfall ikke å høre.

 

Hadde vært gøy å møttes for å skyte litt igjen.

Det ligger prosjekter på bordet som trenger lenge hold snart :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skyting anytime! Prosjektet med kåk har ikke vert plaget med den helt store fremdriften men skytebenker står der. 98418309, har fri 9 døgn fra onsdagsmorran så bare ring/sms når det passer! Å er jeg på jobb har kanskje deerkiller å jroger tia.

 

Vi har lagt ut linjestolper til underlag for tregolv å har fått finerplater til golv, har og fått noen betongplater det hadde vert fint å bruke istedet men litt i tyngste laget å bære på plass, vi har også linjestolper til overs til reisverk til vegger å jeg har bølgeblikkplater nok til vegger og tak, så materialer mangler vi egentlig ikke noe av så langt men takker for tilbudet å vælkømmin te gards;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Var å gonga litt før helga.Ser at 350meter stativet har rasa.Ta med sag og fell noen småbjørk og sett opp gongene.Husk støvler ,bløtt der ute.

Jobber i helga ,men mandag og tirsdag kanskje.

Venter på ett nytt Burris XTR 1,5-6 med kulefalls skala ut til 1 km .

Monteres på H&K SL7,n og skyter litt "tracers" på langhold.Det er morro det.Ser liksom hvor man er i fohold til gongen på 650merteren :shock:

Link to comment
Share on other sites

Banen ligger på et privat tereng på Korsen i Namdalseid.Området er på ei lang myr på heimgården til Stepdek.Mulighet for skudd ut til 650 meter som banen er nå.Det henger gonger på 250m,350,m selvanviser på 400m,gonger på 500m og 650m.Det er oppsatt skivestativ på 50m og 100m.Det er bilveg nesten fram til standplass.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja sånn ja..

Har sett det på noen youtube klipp (900 Yards)

Ser kulen plutselig faller ned..Men rett i Target..

Skjønner akkurat hva du mener.

 

Kunne et kamera fanget opp det ved filming fra Gongen..

Må jo da bare prøves :)

 

Bruker å ha med GoPro Hero kamera overalt på tur.....Så det må bare prøves neste gang.

 

Gong!..Pang!

Ikke Pang!..........Gong!

 

bullet2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

For en dag :thumbup:

Vart mye pang i dag, og møtte noen nye skyttere.

Det er så konge. Fikk prøvd en meget fin Revolver.

Det var desserten synes jeg..

Og så vart både jeg å kompisen min med i 650m Gong klubben med jernsikter!

Neste blir Gong Stående, jernsikter og 650m.

Gleder oss til neste gang :)

 

En hjelm som fikk litt juling...

2m2z2g1.jpg

 

Snapshots fra Filmopptak...

dxmxpc.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hei gutter.

 

Blåser støvet av denne tråden.

Driv dokk med nå skøting bortpå eide?

Mener det var snakk tidligere om et mye lengere hold borte hos dere. Har dere gjort noe mere med det?

Har dere fått til standplass?

Har ferdigstilt noe morsomme greier som snart ønsker å strekke litt på beina.

Hadde vært artig å tatt en tur når det blir litt mildere i været. Sikkert 25-30 blå bortpå der i dag?

Link to comment
Share on other sites

-35 også ja!

Kan nok være behjelpelig med en skikkelig stålplate om det blir et riktig langhold noe sted.

Hvem er det som er ivrigst til å være der borte, som man kan ta kontakt med om man har lyst til å ta en tur?

Det er så lenge siden jeg frekventerte dette forumet, så jeg vet ikke brukernavnene lenger, men jeg var der borte med en kar en gang, uten å nevne navn. Kanskje deg også for alt jeg vet.

 

Leter for tiden etter et hold opp mot 2000, over også hvis mulig, men det er ikke lett å finne. Må vel til havs, eller langt til fjells....

Link to comment
Share on other sites

Vi er 3-4 stk som skyter ganske ofte.Noen har vel fri fra jobb og kan møte deg og bli med.Steppdek og jeg jobber begge skiftarbeid på ambuanse og har lengre perioder med frivakter.Nå på vinteren er det greit å bruke scuter ut til blinkene for å sette opp papp.Er en gjeng fra Namsos som skyter litt pistol og de er der ofte på søndager.

Send pm når du har lyst på en tur :D

Link to comment
Share on other sites

Vi må snoke litt å se hva vi kan finne ut. Skulle funnet et vann man kunne skutt over. Kjenner en grunneier oppi lierne som helt sikkert har over 2000, men da blir det mye gåing med tunge blinker, hvis det ikke finnes smutthull i loven om ferdsel i utmark med snøskuter.

Du som er fra steinkjer, hvordan ligger ting an oppi Giskås skytefelt? Er dette oveført til sivilt nå?

Link to comment
Share on other sites

Pratet med en fra Sjøåsen forleden. Han nevnte også noe om at det var planer om et langhold der. Hvem er det som er ildsjelene når det gjelder dette prosjektet? Hadde vært morsomt å høre noen detaljer. Hvor langt hold er det mulig å få til der borte?

 

 

Jo småkaldt,-35 nede ved skolen i morges.

Vi har byggd hus over standplass i høst.Ikke ordna noe lengre hold enda.Var noe på gang ved skytebanen på sjøåsen,men ingenting er på plass enda i allefall.

Skyter litt hele tida her vi :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...