Jump to content

EKA swingblade vs. Brusletto sprettern og skinner?


Kjetil123

EKA swingblade vs. Brusletto sprettern og skinner  

114 members have voted

  1. 1. EKA swingblade vs. Brusletto sprettern og skinner

    • EKA swingblade
      95
    • Brusletto sprettern og skinner
      19


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hei,

 

Jeg har dessverre ikke erfaring med noen av disse siden jeg er førstegangs jeger.

Men den video snutten av Kristoffer Clausen på facebooksiden til Jaktfall,

gir meg jo et fint innblikk av EKA Swingblade.

 

Men så er det jo slik at Kristoffer Clausen har nok svingt kniven iallefall 2 ganger før :lol: ,

så han får jo "skinning" til å se like lett ut som å steke en grandiosa.

 

Tactical

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Noen andre også her som synes slira til denne EKA swingblade har et veldig upraktisk design som gjør at kniven er vanskelig å få ut av slira?

Jeg mener ivertfall at slira også er viktig når det gjelder en kniv som skal være så bra og mener den burde hatt ei tradisjonell slire hvor man holder i skaftet når man drar ut kniven.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre også her som synes slira til denne EKA swingblade har et veldig upraktisk design som gjør at kniven er vanskelig å få ut av slira?

Jeg mener ivertfall at slira også er viktig når det gjelder en kniv som skal være så bra og mener den burde hatt ei tradisjonell slire hvor man holder i skaftet når man drar ut kniven.

 

 

 

Fullstendig uenig med deg her :wink: .

Jeg har en EKA Swingblade og for meg er denne ett verktøy etter fall, og den ligger i sekken eller rompetaska

Før er det hendig lommekniv som gjelder.

Jeg finner slira genial..

Link to comment
Share on other sites

For meg er brusletto sprettern i ein heilt anna divisjon enn Eka, og eg har begge og har brukt begge i fleire sesongar.

 

Brusletto har forstått at eit knivblad ikkje treng smiast dobbelt så tjukt som nødvendig, slik Eka har gjort. Det gir fleire gevinstar:

 

Vekt

Passe fleksibilitet i stålet, ikkje stiv som ein stokk, slik at du ikkje har kontakt med det du skjer i.

Og ikkje minst: ca tre hundre gonger lettare å sette opp/holde skarp.

 

Det einaste brusletto har bomma på, er namnet på kniven. Den blir feiltaktig tatt for å vere ein spesialkniv, mens det i realiteten er ein heilt genial all round-kniv for å gjere opp dyr, flå og jamvel til nedskjering etterpå. Den omvendte eggen kostar deg garantert eit tommelkutt før du blir vand med den, men det er det verdt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Noen andre også her som synes slira til denne EKA swingblade har et veldig upraktisk design som gjør at kniven er vanskelig å få ut av slira?

Jeg mener ivertfall at slira også er viktig når det gjelder en kniv som skal være så bra og mener den burde hatt ei tradisjonell slire hvor man holder i skaftet når man drar ut kniven.

 

 

Men hvor holder du på kniven da?? :?:

Har hatt swingblad en stund, og jeg kan ikke skjønne hvordan du kan få denne ut av slira uten og holde i håntaket. :?:

Men rister du den ut eller snur den på hodet, ja da skjønner jeg du syntes den er litt vanskelig å få ut av slira.. :forvirra::forvirra::forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...