Jump to content

Grisebilder og historier.


seawolf

Recommended Posts

Vet det er mange som liker å jakte gris av forskjellig type.

Det seg være europeisk eller afrikansk variant.

Tenkte at vi kunne dele bilder og historer i denne tråden.

For min del har det så langt blitt to warthogs i Sør Afrika.

 

2006, Limpopo.

Denne grisen ble observert ved ett vannhull da vi var på vei tilbake til campen for lunch.

Vi kjørte videre bak en sving, hoppet av bilen og smøg oss tilbake mot vannhullet.

I det vi rundet siste buskaset ble den oppmerksom på oss og la inn firhjulstrekket så gjørma sprutet.

Traff den godt med en 375 H&H /270 grs A.-Frame og grisen var min :D

 

 

Warthog11tommer.jpg

 

Jakt2007037.jpg

 

 

2008, Limpopo.

Vi var på vei ut fra campen på morningen i grålysninga og hadde vel kjørt ca en kilometer.

Outfitteren kom plutselig inn på radioen og hvisket intenst at det var en svær warthog like ved gjerdet rundt campen.

Vi snudde bilen og kjørte tilbake, stoppet nedenfor hyttene og snek oss opp mot campen der sjefen sto krumbøyd og kikket rundt hushjørnet. Han vinket oss opp til seg og da vi kikket den vegen han pekte så vi en bra warthog som rumsterte blandt noen halmballer som buejegerne brukte som bakstopp til blinkskyting.

Vi snek oss innpå ca 30 meter og jeg fikk satt et godt skudd i bogen på den ( 338 Winmag / 250 grs Woodleigh RN).

Den raste ut ca 20 meter og gjorde salto mot et gjerde og ble hengende der, stein død.

 

Kokken som var i ferd med å vaske opp etter frokosten fikk nesten sjokk da det smalt, og kom løpende ut fra kjøkkenet.

Da han så hva som hadde skjedd lo han seg nesten fordervet og hylte "Big White Hunter" og pekte på meg... :mrgreen:

 

Afrika2008131.jpg

 

warthogII002.jpg

 

Har målt de sånn cirka, og de er henholdsvis 31 8/16 og 31 4/16 tommer og dermed mangler det bare bittlitt før de er SCI sølv.

Lengden på tennene er ca 11 tommer

 

Sikkert flere som har grisebilder og historier å dele (jaktrelatert :!: ), så hiv dere på :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann Arild. Det er noen skikkelig fine vortesvin du har fått skutt. Foreløpig har jeg ikke så mye å bidra med i denne tråden. Har prøvd meg noen ganger på vortesvinet uten hell.

 

En liten grillgris blei det riktignok i Litauen. Etter en hel kveld i mørket i ett jakttårn kom det gris på åtet. Da det var bekmørkt måtte vi bruke lys på børsa for å kunne avgi skudd. I samme sekund som lyset kom på måtte det smelle ellers så var grisen på full fart bort. Denne fikk seg ei 300 grains Swift-kule fra min Rem 700 .375H&H skrått inn bakfra og var død etter 5-6 m.

 

271020081040c12870b5a294475785.jpg

 

Håper på nye sjangser på vortesvinet om ett par år.

 

 

PS: 31 8/16 og 31 4/16 tommer kan også skrives 31 1/2 og 31 1/4 men det høres mye større ut når en skriver det sånn du har gjort :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei arild!!jakt på div svin har alltid vært min favoritt jakt nr 1 ! :wink: Jeg har jaktet i Sverige,Tyskland,Estland,Polen,Danmark og ikke minst i Sørafrika etter div typer svin .Warthogs,Bushpig og ikke minst villsvin i europa er spennende jaktobjekter!Har skutt flest warthogs og det er blitt noen etterhvert! :lol:

wart7.jpg

Mitt første store svin skutt på Bergendal i limpopo.

trofebildertilkammeret0.jpg

kopi2avjohn1.jpg

En stort hunn warthog skutt på Musina farm.

kofoed1.jpg

Fin warthog skutt på Musina farm.

johnsvin.jpg

Mine beste warthogs hittil 13 og 14 tommer :mrgreen:skutt på Elisiendale.Limpopo

divskallerogkatt119.jpg

wart3bk5.jpg

Denne warthogen lå i hullet sitt og angrep oss da vi kom gående ! :shock: så ut til at det hadde vært i slosskamp med en leopard samme natt!

wart2yx4.jpg

75843448275041246732026.jpg

Dette er det siste i samlingen skutt med bue nå i oktober! :D

johnsvin1tb1.jpg

Mitt største villsvin !200 kg og tenner på 22 og 22,5 skutt på grensa mellom Danmark og tyskland.

2010052005.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min første gris skutt med x-force i 2008

Picture023.jpg

 

Gris nr 2. Traff for langt bak på første skuddet. Måtte grave oss ned til kammeret den gjemte seg i. Fikk så satt eit skudd i hodet på den, gjennom eit lite hull i bakken.

Picture034.jpg

 

Skaut denne med heimelaget bue februar 2010, den sprang ca 40 m før den datt :D

IMG_7547.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...