Jump to content

Skrapdyr - hvor store er disse?


pejo

Recommended Posts

Har hatt en diskusjon om bruken av begrepet "skrapdyr" på hjortejakt. Et storvald tildeler nye løyver ved felling av dyr under grensen for "skrap"(undermåls). Er det andre som praktiserer dette? :?

 

Da jeg hørte hvilke grenser som var satt for klassifiseringen, sa jeg umiddelbart at "Da skulle jeg skutt mange skrapdyr". :shock:

 

Om noen har eksempler på liknende så ønsker jeg å høre om det.

Link to comment
Share on other sites

Vi oppererer med følgene ,kalv under 20 kg= ny kalv, hunndyr 1 1\2 år under 40 trekkes som kavl i tildelinga,hanndyr 1 1\2 årunder 45 kg trekkes som kalv i tildelinga,hunndyr over 1 1\2 år under 50 kg trekkes som hunndyr på 1 1\2 år på tildelinga. Får også tildelt 2 voksende enslige hunndyr. Vi blir oppfordret til å ta ut skrapdyr.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

GRunnen til mitt innlegg er at jeg hørte grenser i et område hvor jeg jaktet tidliger:

Kalv : 22 kg

fjordskolle 1 1/2: 42 kg

Spissbukk : 48 kg

 

Jeg mener disse grensene er hinsides, og er glad en del har andre grenser enn dette.

 

Nå er kvotene i tillegg ganske store i dette området. Jeg vil påstå større enn grunnlaget skal tilsi. På grunn av valdstyring og driftsplan vil dette ikke komme frem før på slutten av planperioden. Når dette i området her kommer med hard vinter på toppen så har det styrt mot lokalt stor nedgang i populasjonen.

 

Vingemutteren: Hvordan er dine observasjoner fra Haram i år?

Link to comment
Share on other sites

Fenomenet "skrapdyr" er noko eg aldri har forstått. Det er eit faktum at det finns store og små dyr i skog og fjell, utan at dei mindre er noko mindreverdige av den grunn.

 

Me jegerar likar som regel å briska oss med store slakt/trofe og liknande, og gjerne skyta flest mogleg. Nokre er i alle fall slik laga, etter mi meining. Og det er som regel dei jegrane som kan minst/skryt mest som snakkar om skrapdyr. Så er det nokon som har kome på at med dette omgrepet, så kan kvotana aukast, då dei "mindreverdige" dyra ikkje tel. Omtrent som ein joker i kortstokken. Snakk om tullprat :wink: .

 

At små dyr gjerne kan takast ut som ein del av den faktisk kvoten skal eg ikkje protestera på- det er sunn viltforvaltning å byggja opp/ halda på ei stamme med bra innslag av vaksne dyr.

 

Mvh Lindu

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I vårt vald er det følgende for "skrapdyr"/"smådyr":

Skrapdyr.

For å stimulere til uttak av skrapdyr gjelder følgende:

• Kalv under 20 kg trekkes ikke i kvoten, men rapporteres inn som felt kalv til

viltnemnda.

• Spissbukk under 40 kg og kvige under 35 kg trekkes som kalv i kvoten, men

rapporteres inn som felt spisbukk/kvige til viltnemnda.

• P.g.a problemer med å skille kvige fra ”voksne smådyr”, er vektgrensen for

kvige 57 kg. Småkoller felt på kvigekort skal rapporteres som koller til

viltnemnda og anmerkes i fellingsrapport.

Link to comment
Share on other sites

Fenomenet "skrapdyr" er noko eg aldri har fostått. Det er eit faktum at det finns store og små dyr i skog og fjell, utan at dei mindre er noko mindreverdige av den grunn.

 

Me jegerar likar som regel å briska oss med størst moglege slakt/trofe og liknande, og gjerne skyta flest mogleg. Nokre er i alle fall slik laga, etter mi meining. Od det er som regel dei jegrane som kan minst/skryt mest som snakkar om skrapdyr. Og så er det nokon som har kome på at med dette omgrepet, så kan kvotana aukast, då dei "mindreverdige" dyra ikkje tel. Omtrent som ein joker i kortstokken. Snakk om tullprat :wink: .

 

At små dyr gjerne kan takast ut som ein del av den faktisk kvoten skal eg ikkje protestera på- det er sunn viltforvaltning å byggja opp/ halda på ei stamme med bra innslag av vaksne dyr.

 

Mvh Lindu

 

Hjertens enig, Lindu :P, du fikk på papir som jeg ikke har skrevet selv. :P

Link to comment
Share on other sites

Og så er det nokon som har kome på at med dette omgrepet, så kan kvotana aukast, då dei "mindreverdige" dyra ikkje tel. Omtrent som ein joker i kortstokken. Snakk om tullprat :wink: .

 

Jeg er faktisk litt enig med deg.

Det er klart en fordel å skyte ut små dyr av bestanden, men å få et nytt løyve til å skyte et nytt stort dyr er dårlig forvaltning.

Link to comment
Share on other sites

Og så er det nokon som har kome på at med dette omgrepet, så kan kvotana aukast, då dei "mindreverdige" dyra ikkje tel. Omtrent som ein joker i kortstokken. Snakk om tullprat :wink: .

 

Jeg er faktisk litt enig med deg.

Det er klart en fordel å skyte ut små dyr av bestanden, men å få et nytt løyve til å skyte et nytt stort dyr er dårlig forvaltning.

 

En eldre jeger kalte dette jegerforvaltning ikke hjorteforvaltning. Det forvalter til beste for jegernes lommebøker heller enn bestanden av dyr. :evil:

Dessverre vil jeg si..... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Og så er det nokon som har kome på at med dette omgrepet, så kan kvotana aukast, då dei "mindreverdige" dyra ikkje tel. Omtrent som ein joker i kortstokken. Snakk om tullprat :wink: .

 

Jeg er faktisk litt enig med deg.

Det er klart en fordel å skyte ut små dyr av bestanden, men å få et nytt løyve til å skyte et nytt stort dyr er dårlig forvaltning.

 

 

I vårt nabovald blei det i fjor skote ein spissbukk på 19 (!) kilo. Ifølgje 202 Outback, skullle dei jegerane som leiger dette terrenget altså ha ført opp denne bukken som ein av dei tre bukkane dei har løyve til å felle, og som sikkert kostar dei ein stad mellom 5000 og 7000 kroner kvar.

 

Greit at det nærmar seg jul, men ei slik forvaltning trur verken eg eller nissen på. Ideelt sett, så absolutt. Men i realiteten? Neppe.

Link to comment
Share on other sites

Enig Lindu!

 

Den spissbukken burde gått som kalv!

 

Dersom det er satt grenser hvor fjordsdyr med svært lav vekt går som kalv vil en rette avskyting mot disse heller enn store kalver. De vil fortsatt gå av kvoten. Det er de store kalvene vi vil avle på ikke spise. De klarer seg også bedre om vinteren og vi får en sunnere stamme.

Link to comment
Share on other sites

Og då er vi ved poenget: Heile behovet for skrapdyrkvote har vel oppstått fordi dyrebestanden mange plassar er for høg, med dertil mykje puslete dyr og stadig synkande slaktevekt? Eg jaktar hjort tre-fire stader, på den eine plassen er dyrebestanden betrakteleg lågare enn dei to andre. Og i dette terrenget har vi heller aldri skote eit skrapdyr, fordi dei ikkje finst...

 

Derfor blir det også meiningslaust å seie at skrapdyra bør gå av kvoten. Då har ein i mine auge ikkje oppnådd meir enn halve forvaltningsmålet. Ein har tatt ut rett dyr ja - men ein har ikkje gjort nok for å halde stamma på eit fornuftig nivå.

Link to comment
Share on other sites

Litt av poenget mitt er at mange jegerar (som eg kjenner til i alle høve), brukar "skrapdyr" for å kunna skyta fleire og helst større dyr. Kva slags forvaltning dette er, anna enn kjøthamstring, forstår eg ikkje. Eg har aldri høyrt desse karane tala varmt om sunne bestandar, eller for den saks skuld hogga ein einaste kvist til hjort og anna vilt om vinteren. Slaktevektdiskusjoner, derimot, er dei gode på.

 

Det kan godt vera at snittvekta på storvilt (les: hjort) har gått ned dei siste åra. Men me skaut små dyr før og. No vert det skote såpass mange, av ein stor bestand, at det er vanskeleg å få optimal forvaltning og mange store dyr. Til dømes kjenner eg eit jaktlag som no har 16 dyr mot 8-9 før. (Me har og fleire på vårt, ja). Desse karane skyt no 4-5 store bukkar i året, og er veldig nøgde med det, sidan bukkeandelen likevel er under 30% av total kvote :roll: . Kan godt henda dei kan skyta 16, men då tykkjer eg ein skal innlemma 4-5 "mindreverdige" dyr i ein slik kvote. Først då kan ein få ei sunn stamme av vaksne/normale dyr. Det hjelper ikkje å skyta "skrapdyr" oppatpå ein allereie stor kvote, der mange større dyr er uttekne. Meiner no eg :)

 

 

Mvh Lindu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...