Jump to content

Transportabel hytte


Join

Recommended Posts

Jakter litt nord i Vassfaret, og det står det noen transportable hytter. Små hytter satt på traktorhenger understell med hjul på.

Svigerfar har litt skog med jaktrett, men det er ingen hytte inne i godterrenget, så jeg kunne tenkt å satt opp noe der når jeg drar opp for å jakte uten familien. Jeg sjekket om det stod noen produsent på disse hyttene, men fant ikke noe. Har sjekket finn.no og google, men klarer ikke å finne noe. Er det noen som har noen ideè :?: eller er dette noe en lokal handyman har produsert. Det står en 3-4 like hytter der, med pipe, panel og skråtak. Tipper de er ca 2,5x4m eller noe sånn. Er hverken så handy, eller har tid til at jeg vil begi meg ut på å bygge selv :oops:

Link to comment
Share on other sites

Sikkert gamle skogskoier/skogsbrakker.

 

Det ble bygget flere forskjellige sorter av ulike produsenter, her oppe hadde de oftest buet tak.

Står sikkert endel sånne rundt omkring fortsatt, sjekk med gamle skogsentrepenører f.eks.

 

Vet ikke om det fortsatt produseres, det meste er vel moderne typer i glassfiberarmert plast nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en gammel med restaurert Moelven brakke på mitt jaktvald. DVS sånn vei arbeider brakke, som veivesenet brukte før i tiden. Laget av tre og fullt isolert med vedovn. Er ca 10M2 og har understell med hjul. Jeg har tatt av hjulgangen, og satt den oppå ei ramme av telefonstolper. Kjempe jakthytte!, og nesten gratis. Tror vi betalte 3000 kr for den?. Ikke noen dum løsning hvis en skal ha ei billig og raskt oppsatt hytte. Sånn brakker selges ofte på aksjoner hos Mesta og andre anleggsfirma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...