Jump to content

Icom F-34GS


sniper 22-250

Recommended Posts

Kanalene ligger lagret i flere banker, derfor du ikke får opp alle ved å vri på knotten. prøv å holde inne en av de to knappene

under sendeknappen på venstre side, skal da bytte bank, jakt,sank,sikr,svensk osv

husker ikke om det er den øverste eller nederste av de to i farta..

Link to comment
Share on other sites

Eit lite tips til dei som har denne radioen. www.permo.no selger overgang art nr 55117 kr 125 BNC-hun til J-han,slik at ein for eksempel kan bruke lang teleskopantenne med BNC kontakt. Eg har sjølv ei MFJ-1714 Long Rangerteleskopantenne på 108cm som gir mykje lenger rekkevidde enn ei skogsantenne på 50cm. Dette er ei fornikla blank teleskopantenne , det finns ei til CR-6000 på samme lengde ,men den har eg ikkje prøvd.

 

Antenna er for lang til å gå med ,men er fin til postering og ved vanskelige forhold.Den kan også brukast samanslått.

Link to comment
Share on other sites

Det må programeres inn, mener jeg betalte 250Kr for "full pakke" hos forhandler, norske/svenske jakt,vinsje,sikkring og sankekanaler

 

Koster 43 kr ink frakt fra usa for en kabel og prog. er gratis på nett.. (ikke spør meg hvordan jeg vet dette:-)) det tar 11 sekunder å legge inn alle kanalene for en forhandler. Det rare er at forhandlerne tar 250 kr for det?! 10 radioer kr 2500,- snakk om biz!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kva slags erfaring har de med bruk av tørrbatterikassetten til denne modellen? Eg har ein slik som tar 6xAAA, første utgaven brukte AA batteri,rett nok har eg berre brukt billigbatteri ,men varigheiten er elendig for å sei det mildt. Greitt nok at eg ikkje får sendt på full effekt med tørrbatteri,men det skal da holde lenger enn berre svært kort tid. Eg har ikkje målt tida,men det er snakk om berre ein liten brøkdal av det oppladbare batteriet. Ved normal bruk held det oppladbare batteriet over ei jakthelg,mens ved batterikassetten så må eg skifte batteri mange gonger berre på ein dag. Sjølv med billigbatteri skal det vel holde litt lenger?

Link to comment
Share on other sites

Dere får bare arrestere meg hvis jeg er helt på jordet når det gjelder å sammenligne F34GS og F3GS, men jeg har ihvertfall kjørt min F3GS på tørrbatteri. Den har bare 1 watt og 5 watt. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med min radio, og der ligger alle kanaler som ble nevnt over her. Min bruker naturligvis bare 1 watt på tørrbatteriene.

 

Men ved å ta 2 drev à 3-4 timer pr. dag, så funka mine fint 1-1.5 dag. Det var ikke noe sånn alvorlig mye skravling, så det spiller jo naturligvis inn, men at du må skifte flere ganger pr. dag høres underlig ut i mine ører. Men det kan jo også hende at din radio kjører med litt mer enn mine 1 watt. Jeg har ikke så mye peiling på dette, for denne F3GS er den eneste radio'n jeg har hatt (med unntak av de gamle på begynnelsen av 90 tallet som hadde kun 1 effekt, og det var i mitt tilfelle 0.7 watt. Med 1 meters antenne så kom jeg faktisk veldig bra ut med den + bra mottak.) Sorry OT på dette siste her :oops:

 

EDIT: glemte å nevne at min tørrbatterikassett tar 6xAA batterier, og jeg bruker de batteriene som leveres i pakker à 50 i Sverige + de blå man får på bl.a Europris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...