Jump to content

Jâmthund sporløst forsvunnet!


Ole Jørgen

Recommended Posts

Jon Steinar Vangen har mistet sin beste Jamthund i Imsdalen. Hunden har vært borte siden lørdag 9/10 og da sto den i los. Hundens navn er Stoya og de som har sett filmen Elg, hjort og rådyr vet hvordan den ser ut. Skulle noen ha sett hunden eller finner den vær vennlig å ta kontakt med Jon Steinar på tlf: 948 64 437

 

Hvis noen skulle høre noe om Stoya så ta kontakt med Jon Steinar snarest!

 

2m7j5tv.jpg

 

Her er ett bilde av Jon Steinar med Stoya!

Link to comment
Share on other sites

Guffen situasjon!

 

Jeg har kanskje tidligere fortalt om da jeg var på juletretur et år. Mens jeg hogde tre, stakk "Bofsus" ut etter en elg - med ei 10 m sporline på slep! Da var det allerede mørkt, jeg var langt unna folkeskikken, og det var ca 25 cm nysnø.

 

Jeg måtte gå fra Bofs for natta - men var i området da det lysnet neste dag. Etter å ha gått i flere timer, var jeg på vei ned til Steinvika. Jeg syntes jeg hørte noe langt innefra terrenget - og gikk i den retningen. Og fant igjen Bofs - han satt under ei bittelita gran, like i kanten av ei elv. Sporlina hadde satt seg fast mellom to steiner ute i elva. Hadde den vært etpar meter kortere, ville han ikke kommet seg på tørt (snødekt) land!

 

Ei trøst kan være at en jämthund er hardfør! Håper alle som har mulighet, tar en tur i dette terrenget!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så alt for lenge siden, en to tre uker, det var en ubekreftet observasjon av ulv i området. Men vi får nå tro at det ikke er grunnen til at hunden er borte. Og hold oss oppdatert da, dumt om hunden er kommet til rette og tråden står ubesvart. Har selv vært i Imsdalen og kikket/lyttet en par ganger den siste uka uten å se eller høre snurten av noen ting annet enn elg og hjort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe med denne hunden å gjøre, men det eneste jeg veit er at det var en veldig bra hund! Veldig bra at dere engasjerer dere i denne saken. Jeg har ikke hørt noe om at hunden er funnet. Astro'n var på, men strøm varer jo dessverre ikke evig. Lørdagsnatten den 9/10 sto den i full los. Neste dag var den søkk borte. Ikke signaler på GPS'n... :(

Link to comment
Share on other sites

Om hunden har gått helt fra Imsdalen i Hedmark/Oppland til Lurudalen i Snåsa OG byttet peiler på turen blir jeg mildt sagt overrasket. :lol: Men håper begge hundene kommer hjem til sine respektive eiere.

 

Edit: Blitt oppmerksom på at det er en Imsdalen i Snåsa også, så trådstarter skulle kanskje være litt mer spesefikk med hvem av imsdalene det er prat om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...