Jump to content

Pimp My Mini!


MagnusM

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Har kjøpt det meste av mitt Mini-14 stæsj fra amerikanske nettbutikker. Benytter visakortet og Jetcarrier, null problem.

Husk å ringe din bank/kortutsteder for å lage dobbel adresse på ditt visakort, legg inn din Jetcarrier-shippingadresse som adresse nr 2. Noen amerikanske betalingssystemer vil nemlig blokkere ditt kortkjøp hvis det ikke er en amerikansk adresse tilknyttet kortet.

Bruker du Jetcarrier slipper du å tenke på 100$ grensa også.

Eneste problemet med Jetcarrier er at de shipper ut fra New Jersey, og da støter man på litt irriterende regler om magasinkapasitet. New Jersey har nemlig forbud mot magasiner med fler enn 15 skudd.

 

Så magasiner med 15+ skudd har jeg stort sett kjøpt via Gunbroker, det er mange der som sender til Norge hvis du tar deg bryet med å spørre.

Ellers har det blitt lettere å få tak i 20 og 30-skudds Mini-14 magasiner i Norge også den senere tid.

Link to comment
Share on other sites

Kan det ikke bli "rabalder" da, dersom myndighetene oppdager at du får våpendeler sendt med JetCarrier? Er det ikke restriksjoner på mye fra USA nå etterhvert?

I følge Jetcarrier selv, som er ansvarlige for frakten, så kan du ikke eksportere ut "Våpendeler som sluttstykke, løp, løpsadaptere, ammunisjon, komplette kuler, krutt, enkelte avfyringsmekanismer".

 

Men "stæsj" til en Mini-14 er jo vanligvis ikke en av disse. Populært utstyr for Mini'er er stokker, flammedempere, sikter o.l.

Link to comment
Share on other sites

Er det nødvendig å hamstre so mykje tactistæsj då? Sjølv om min er so godt som orginal og kun utstyrt med husholdningsartikler synest eg den er meir enn tacticLOL nok.

 

normal_mini.JPG

 

Ps. Sorry for at eg ikkje bidrar med svar på spørsmålet ditt. Eg posta sjølvsagt kun for å få vise fram den nye jallakikkerten eg har montert på børsa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...