Jump to content

Anbefaling av oppdretter - TJT


jjrckd

Recommended Posts

Kan ikke direkte komme med en oppdretter å anbefale selv om jeg veit om en par... Syntes ikke jeg kan anbefale uten å selv ha hatt hund fra noen av de. :wink: Men, vil si meg litt uenig i det Jackrussel sier. Kjenner flere som har TJT og bruker de på rådyr og har selv vært med på det noen ganger. Helt genialt! Fungerer som gull, og har kortere drev en de fleste mer vanlige rasene som brukes på rådyr. Vurderte seriøst TJT selv, men fant ut at jeg heller ville ha en fuglehund med bredt bruksområde og havnet på Strihårs Vorsteh. :)

 

Lykke til med valget og håper du finner en god oppdretter.

Link to comment
Share on other sites

klart det funker..

med det gjør det med en rase som er laga for det også :)

 

jeg bruker selv min fox terrier på rådyr, og han gjør det veldig bra, nesten som en typisk tysker bak rådyrene..

 

men Tysk JAKT terrier er en jakt hund året rundt..

 

hvor mange dager i året jakter man rådyr ?

Link to comment
Share on other sites

Har fellingstillatelse på 16 dyr så jakt blir det nok. Bruker en Drever på "skauen" men ønsker en hund som har litt kortere drev i "bygda". Hadde en JR men den fungerte best i sofaen...

 

Spørsmålet gjelder ikke hvorvidt tyskeren egner seg på rådyr eller ikke men om noen kan anbefale en god oppdretter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...