Jump to content

Riflestokk av denim (micarta)?


Ilatad

Recommended Posts

Løfter denne til topp igjen.

Har ikke glemt det helt, men er heller ikke topp prioritert.

er litt usikker på hva jeg skal gjøre.. det blir ganske dyrt om jeg skal kjøpe denim stoff på rull, men jeg har ikke 50 dongeribukser som ikke brukes :lol:

Ulempa med å bruke bukser er at de har forskjellig slitasje, tykkelse og farge, men kanskje det hadde vært litt stilig?

Link to comment
Share on other sites

Fretex er en mulighet ja..

Har tenkt på å frese stokken i CNC fres ja, men da må jeg ha ei tegning... Da er jeg må noen tegne den for meg ettersom jeg ikke kan å tegne.

 

Send meg noen skisser på pm el mail så skal jeg se hva jeg klarer. Er teknisk tegner til vanlig 8)

Link to comment
Share on other sites

Fretex er en mulighet ja...

 

Eller du kan apellere til forumets medlemmer; min erfaring er at olabuksene mine slites mer i rævva enn på beina, så jeg vedder på et det finnes kammerater med bukser de kan donere. Et ben burde holde til 2 lag, dvs 4 lag per bukse. Antar du trenger et emne som er 40-50mm tykt, antar hvert lag bygger en millimeter, så trenger du 10-15 bukser med nogelunde hele bein. Avvik i farge vil gi liv til materialet. Ikke prøv å etterfarge; de mest slitte delene av stoffet vil ta opp forholdsvis mye farge, og resultet vil ikke bli bra.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

G.Larson sjekket tykkelsen, den komprimeres endel under trykk så fant vel ut at ett lag er ca 0,6mm.. må kanskje ha den litt tykkere enn 40-50mm? tenke mer 50-60mm... (uten at jeg har målt hvor mye jeg trenger)

Så om kammerbrukerne har bukser å avse er det bare å sende.. kan jo bli kammerbuksestokken, så møtes vi på smellen der alle får se om de finner buksa si :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dem fleste cnc maskiner har vel et kopi program, så da er det bare å hive inn en stokk som er nogenlunde lik, da har du grunnformen.

Fres bort så mye masse som mulig fra toppen og kolbeenden, der skal du jo ha et beslag av en eller annen type.

Jeg tenker om en hadde muligens lekt litt med bittelitt stål eller egnet materiale til å lage en ramme for å stive av kolben, så kunne en jo tatt ut rimelig mye masse uten å svekke stokken for mye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...