Jump to content

USP tactical .45


10mm_Auto

Recommended Posts

Hei.

Lurer på en USP Tactical i 45 acp til bruk i praktisk skyting, så jeg kikka på lista til ipcs over godkjente pistoler, den står på lista der, men med løpslengde under 127mm.

HK oppgir løpet til å være 129mm, er dette et problem? Den er heller ikke spesifisert i lista over ikke godkjente HK pistoler. :?

Google gir meg ingen svar i grunn, ser en del folk som bruker den i IPSC/IDPA, enkelte forhandlere lister den som not approved.

 

Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Andre grunner enn magasin kapasitet at den ikke skulle være konkuransedyktig da?

 

Noen ulemper:

Mag kap: 12sk mot 18 og 19.

Avtrekker: "Tjeneste-avtrekk" mot tunet 1911 avtrekk.

Høy kjernelinje med tung sleide (mye masse som beveger deg)

 

 

Men det er mag kap som ødelegger mest.

Hadde selv storebroren Mk23 tidligere og de er ikke noe for praktisk.

Sikkert bedre til NSF's skytegrener enn de i praktisk.

 

Egentlig er det enkelt å kjøpe våpen til Standard: S_I eller evt tanfo i .40 S&W.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

hvem bruker den i IPSC????..............45???

 

DET GJØR JEG (uten at det sier hverken almuen eller de kondisjonerte så mye) - med en vanlig Colt Govt selvfølgelig.

 

Jeg gir en god Blafen i hvor jeg havner på resultatlisten. Viktigere å få tatt riktige og raske magskifter, kjenne at det dunker godt når skuddet går - husk at det skal si bom og ikke pang - og i det hele tatt ha det j*la gøy.

 

Det er ikkeno' som en .45.....

Link to comment
Share on other sites

Grepet er ikke noe problem. får bedre grep på glock 20`en min, enn sig 226`n jeg har.

mag grensa i prod er vel 15 nå, så er ikke mye å gråte over der heller.

.45 utgava har forøvrig matchavtrekk som standard.

Men dere drevne mener at 2 mm lengre enn regelen på løpet hindrer meg i å stille i prod klassen?

Link to comment
Share on other sites

Grepet er ikke noe problem. får bedre grep på glock 20`en min, enn sig 226`n jeg har.

mag grensa i prod er vel 15 nå, så er ikke mye å gråte over der heller.

.45 utgava har forøvrig matchavtrekk som standard.

Men dere drevne mener at 2 mm lengre enn regelen på løpet hindrer meg i å stille i prod klassen?

 

Joda, grensa i PD er 15, men det hjelper deg ikke da den pistolen ikke er lov PD! Grensa er 127 og ike "ca 127"

Om det er 2mm eller 2meter betyr ikke noe.

Den må evt gå i standard hvis den passer i boksen (burde vel det men har ikke prøvd).

Og i standard konkurrerer du mot 18 og 19sk 1911. Der er du sjanseløs.

 

Og "matchavtrekk" i HKen betyr "litt bedre enn tjenesteavtrekk" og er ikke det samme som ett tunet matchavtrekk i 1911.

Link to comment
Share on other sites

hvem bruker den i IPSC????..............45???

 

DET GJØR JEG (uten at det sier hverken almuen eller de kondisjonerte så mye) - med en vanlig Colt Govt selvfølgelig.

 

Jeg gir en god Blafen i hvor jeg havner på resultatlisten. Viktigere å få tatt riktige og raske magskifter, kjenne at det dunker godt når skuddet går - husk at det skal si bom og ikke pang - og i det hele tatt ha det j*la gøy.

 

Det er ikkeno' som en .45.....

 

Får du til å bruke en Singlestack 1911 i production divisjonen blir jeg imponert :wink:

Da det er det vi snakker om.

Å bruke Singlestack 1911 i standard er både riktig, mandig og barskest! (Som jeg da skrev et eller annet sted i denne tråden)

Singlestack 45 har da ingenting i denne tråden å gjøre? Det er jo min favoritt praktisk pistol type. Men slettes ikke lovlig i production divisjonen.

 

Egentlig er det litt uheldig at man ikke leser tråder ordentlig og sår slike avsporringer. 19911 er ikek et issue og det er heller ikke andrer divisjoner en Prod.

 

Mitt spørsmål om "hvem bruker denne pistolen" var et spørsmål til komentaren om at den var vanlig i IPSC/IDPA. Handlet ikke om kaliberet eller egnethet.

 

Så til trådstarter, Nei du kan ikke erverve en 127mm lang HK i 45 pistol til Prudction Divisisjonen. Uavhengig av om den er egnet eller ei.

Link to comment
Share on other sites

 

Så til trådstarter, Nei du kan ikke erverve en 127mm lang HK i 45 pistol til Prudction Divisisjonen. Uavhengig av om den er egnet eller ei.

 

 

 

Ehhh jo.

Hadde denne pistolen hatt 127mm løp (eller kortere), hadde den vært lovlig, bare ikke egnet.

Problemet er at løpet er 129,3 mm

 

 

Som det står på PD lista:

USP Tactical (barrel 127mm or shorter)
Link to comment
Share on other sites

Regnes tuppen av det gjenga løpet som stikke ut foran med når man måle lengden og kan man isåfall bytte det ut med et ugjenga løp å bruke innenfor grensa?

 

HVIS HK leverer ett løp til USP Tactical .45 som er kortere som en "option", kan du bruke det.

men det må være til den modellen, og ikke ett til en annen modell som tilfeldigvis passer. Og ingen "aftermarket" løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...