Jump to content

Leica Rangemaster 1200


Vendetta

Recommended Posts

Fikk i dag en Leica Rangemaster til bursdagen min :)

 

Men jeg lurer på en dum ting; måler den i yards eller meter? Går dette eventuelt an å stille på?

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi den heter Rangemaster 1200, men på xxl.no står det at den måler til 1100 meter.

Det dukker kun opp 3 streker når jeg ser gjennom den (strekene som blir erstattet med tall), så hvor skal eventuelt det siste tallet stå når man måler over 1000m?

 

Ellers er det godt lys i den, og den virker solid og lett. Den måler også kjapt :D

Link to comment
Share on other sites

Det skal være oppgitt på esken den kom i om den måler i meter eller yards.

 

Usikker på om den klarer å måle lengre enn 999meter.

Du får nesten ta deg en tur ut å prøve.

 

Fikk flere ganger målt ut til 999meter med min Rangemaster 900.

Den hadde også 3 streker i displayet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei dette syns jeg var rart. Jeg har test min mange ganger og måler mot flate blekk beslåtte vegger på nærings bygg,

Den måler lengst 1435 m, men gjør det hver eneste gang over det tree streker selv om det bare er noen få meter til.

 

1200 og 1300 har aldri gitt 3 streker selv i regn.

 

Sitter å lurer på om Leica kan ha endret på den gamle L1200 da den nye L1600 de selger nå har av en eller anne grunn nøyaktig de samme 1435 m i reklamen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg testet min nye Leica 1600 i går. Lengste gjentatte måling ble 1842m. Det var fra leiligheten min og til Tyholttårnet :D

 

Synes den var veldig rask til å måle avstander mellom 12-18hundre meter, og ved ett enkelt trykk på knapp nr to dukker vinkel, temp og lufttrykk opp i displayet.

 

Så nå blir det enda mer morro på neste langholdsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Har funnet ut at den måler meter.

 

Jeg testet den en del i dag, og målte 1160 meter stående. Dette var på en husvegg, men den ville ikke måle fjellet ved siden som var noe nærmere, noen som vet hvorfor?

 

Er strålende fornøyd med den, og den dekker alt jeg skal bruke den til :)

Link to comment
Share on other sites

Har funnet ut at den måler meter.

 

Jeg testet den en del i dag, og målte 1160 meter stående. Dette var på en husvegg, men den ville ikke måle fjellet ved siden som var noe nærmere, noen som vet hvorfor?

 

Er strålende fornøyd med den, og den dekker alt jeg skal bruke den til :)

 

Den måler tiden tur-retur til målet på laserlyset som man vet hvor langt beveger seg pr tidsenhet,for å få måling må det du måler være i stand til å reflektere laserlyset

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...