Jump to content

Butikker som selger S&W?


ryu82

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en norsk butikk som selger S&W. Helst i nærheten av Vestfold. Jeg vurderer å kjøpe en S&W 22a og veit at winge våpen i Moss selger de, men modellen jeg vil ha er selvfølgelig ikke på lager. Betillingstid er på måneder og det har jeg ikke tolmodighet til hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Siden det er winge som vel er importør så er de den beste kilden til å spore opp det du vil ha. (Og har ikek de, er det neppe andre som har) Ellers er den kalde realiteten at man er begrenset til å handle våpen som finnes i landet, om man ikke skal begynne med import.

 

(Eventuelt kan du jo kjøpe deg en orntli' 22 :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg veit :) Den ser RÅ ut! (til å være 22 hehe) Men den er vist ikke på lager ennå ifølge en i klubben. Han har venta siden februar trur jeg...

Tomt for S&W 22a også :( Jeg skal levere søknad på mitt første våpen i mårra. Så littt synd at alt skal være så vanskelig å få tak i plutselig. Har jo ikke levert eller fått godkjent søknad ennå, og jeg er SÅ utolmodig. Er det mulig :lol:

Link to comment
Share on other sites

http://www.huntingpictures.net/photo/005995

Usj, for en stygg pistol... (Sa han som samler på ruger ... :shock: )

Den får ikke helt de fantastsike rtilbakemeldingen på nett heller.

Men om den passer deg og du vil ha, hvorfor ikke...

 

Et tips, dog

Tenk på det som heter "re-sale" value når du kjøper et våpen. HVa gjør du den dagen du vil selge den pistolen din for å kjøpe deg en som kanskje virker hver gang og er litt bedre egnet til konkuranse... får du solgt denne til noe annet en gi bort pris?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett det er en brukt S&W m41 hos Winge. Hvis ikke den er solgt da. Sidene blir sjeldent oppdatert tror jeg... http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=2387 Er dette et greit kjøp eller er dette et veldig gammelt våpen? Våpen søknaden er godkjent og pengene brenner i lomma :D

Har hørt at xxl seger pistoler også men finner ikke noe på nettsida. Noen som veit om de har noe bra brukt/nytt til 3000 max 4500?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge "guttungen" jeg snakka med på xxl forrige uke, skulle de slutte helt med salg av håndvåpen. Dette gjaldt ikke bare avdeling jeg var i, men hele kjeden.

I følge de som jobbet på utstillingen på jakt messen stemmer dette.

XXL ønsker ikke lenger å selge håndvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på utkikk etter en norsk butikk som selger S&W. Helst i nærheten av Vestfold. Jeg vurderer å kjøpe en S&W 22a og veit at winge våpen i Moss selger de, men modellen jeg vil ha er selvfølgelig ikke på lager. Betillingstid er på måneder og det har jeg ikke tolmodighet til hehe :)

http://www.capsicum.no/

Capsicum Solutions AS

Klostergata 33

3732 Skien

Link to comment
Share on other sites

S&W 22a var ikke noe for meg fant jeg ut. Testa avtrekket på fredag og likte det veldig dårlig. Sikte var heller ikke helt etter min smak. Prøver å finne en brukt mod.41 ,men er ikke så lett. Kikka litt på en ny Buckmark og den likte jeg faktisk:) Men hører mye dritt om den og mye bra... blir bare mer forvirra jo mer jeg undersøker!

Kanskje greit å si at jeg ikke har ambisjoner om å bli en konkuranse skyter. Skytter mest for morro, men vil alikevel ha en .22 som er forholdsvis presis.

Link to comment
Share on other sites

Nettop lagt ut en M41 på salg siden her på forumet.

Takk for tipset :) Men jeg må nok kikke etter våpen hos forhandler. Siden jeg har skrivd "autorisert forhandler" i søknaden på .22. Skal jeg plutselig kjøpe privat så må jeg vel ha ny søknad for privat kjøp?

Jeg syns den var litt dyr også til å ikke være forhandler. Har sett flere til 3000. Føler at forhandler er litt tryggere....hvis det plutselig skulle være noe feil.

Link to comment
Share on other sites

Du MÅ ikke kjøpe hos forhandler selv om du har skrevet det i søknaden din, det er helt opp til deg.

 

Men som du skriver kan det være en trygghet å kjøpe fra forhandler mtp. garanti og reklamasjoner.

Kjøper man privat kan man enten være heldig eller uheldig med kjøpet sitt, er man da uheldig har man

ikke mye å komme med etter handelen er gjort, med mindre man lager en kjøpskontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...