Jump to content

Hvilken vindmåler?


Minuteman

Recommended Posts

Sitter å studerer hjemmesidene til Kestrel, kan jo bli svimmel av mindre. Hvilke modell er det som har det en langholdskytter trenger? Tenker jeg må ha vind, barometrisk trykk og temperatur i det minste. Kanskje høyde over havet også? Har jeg utelatt noe? Dersom noen har erfaring eller gode råd så er jeg takknemlig :D

8)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk etter om den måleren du har tenkt å kjøpe har mulighet til å sette opp egendefinert brukerskjerm( User screen). Denne kan du velge 3 avlesninger i samme skjermbilde. Da slipper du å "bla" opp el ned for å komme til ønsket måling.

Jeg har en mod 4000.

Ha tolmodighet når du skal sette batteriene på plass eller bytte dem. Lokket er et vanlig: "kanpp in og vipp opp med negelnen".

Dette lokket har ei pakning som gjør lokket tregt å ta opp.

Er meget snill med batteri bruken.

Og selv om tempratur måleren er litt treg, er den 100 ganger kjappere enn feks min gamle Silwa wind(pro?).

 

I hovedmenyen(når du skrur på måleren) kan du aktivere og deaktivere alle funksjoner du ikke blir å bruke.

 

Jeg har ikke studert nettsidene, men min har ett blått lys, som gjerne skulle kunne justeres, men lyset er snillere med nattsynet enn det svakeste lyset på Petzl XP tacticl med rødfilter på det svakeste.

 

Bra sak.

Link to comment
Share on other sites

Ja, 2500 har det som skal til. Jeg blandet blandet sammen 3000 og 2500, 3000 måler ikke trykk.

 

Har også 4000, og liker den godt fordi jeg får alle nødvendige opplysninger på skjermen samtidig. Har brukt min mye de to årene jeg har hatt den, og sist jeg brukte den var det 68% igjen av første sett batterier.

Link to comment
Share on other sites

Søren - der røyk den planen om en billig Kestrel :lol:

Her er svaret fra Kestrel etter å ha sjekket opp noe rykter på snipershide :twisted:

Tålmod, tålmod

8)

 

(Men hvem er norsk forhandler? Eller har erfaring med nevnte ballistik program?)

:oops:

 

Hi,

There will be a new meter coming out in December, it's basically a 4500 meter with Horus® ATrag® Ballistics software built in. Here is the link to Kestrels website which details the meter.

http://www.nkhome.com/kestrel/kestrel-horus/

 

They do have distributors in Norway, which you will be able to locate on their site as well.

 

Please let me know if there is anything else I can do for you. Thank you!

 

Jeannine

info@KestrelMeters.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...