Jump to content

Kjøp og salg underforum


sirKandal

Recommended Posts

OM KJØP OG SALG

 

Dette forumet kan brukes til kjøp og salg.

 

holdes til relevant utstyr, annet blir fjernet av moderatorene.

det er ikke mulig for andre å "svare" på annonsene.

Jeg ser en ulempe med dette: Det blir umulig å stille selger/kjøper spm. om annonsen. Både QXL og robsoft gir brukerne denne muligheten.

 

Jeg skjønner at det er Ting Som Taler For™ den løsningen admin har gått for, men man mister samtidig muligheten for oppklaringer/spm. som kan være intr. for flere. Kan admingruppa tenke pånytt omkring det valget de har gjort, eventuelt se på alternative løsninger som kan gi den muligheten jeg skisserer (og nei, jeg har ikke noe konkret forslag :oops: )

 

EDIT: Utheving

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Anmoder dere vennligst om å ta en titt på hvordan f.eks DIN og Dykkesiden har gjort det med delforumene for "Ønsker å selge" og "Til salgs". Dette er løsninger som fungerer svært godt.

 

Ved en slik løsning blir det for det første enklere å få oversikt over hva som er tilsalgs for et gitt delforum, f.eks Pistol/Hagle/Rifle etc, uten å måtte bla gjennom alle annonseoverskriftene. Pt. er det ikk mindre enn 139 salgsannonser!! Videre er det langt bedre å svare på generelle henvendeler i annonsen enn x-antall PM (ofte de samme spm som går igjen). Man kan også sette budfrist og ta i mot bud direkte i annonsen, slik at alle interessenter evt kan følge med....

 

Ingen grunn til bekymring ift at selger skal få spm om annonsen i "overskuelig fremtid". Dette kan ordnes ved at selger endrer annonsetittel til "Solgt: Annonsetittel" når solgt, evt ved autosletting av emne etter en gitt visningsperiode.

Link to comment
Share on other sites

Takk for et godt forslag. Kanskje vi skal gå for en lignende løsning; vi tar med oss innspillet videre.

 

NB: Annonsene her inne allerede fjernes allerede automagisk etter en viss tid, så du må i hvert fall ikke være redd for at de akkumuleres i det uendelige. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...