Jump to content

Prosjekt riflesekk - håpløs oppgave?


Fjørhanen

Recommended Posts

Til de som fortsatt leter etter den perfekte riflesekken så kan jeg anbefale en titt på Kifaru UL sekkene.

Min veier 1.1 kg i 60 liters versjon og har et herlig system for å flytte vekta til hofta.

Den har igrunn bare et par ulemper: Dryg pris og langleveringstid da de lages på bestilling. (Null utvendig lommer som standard, men et mini molle system og mer ekstra utstyr å velge i enn kontoen min liker)

Bæresystemet for våpen funker godt og jeg har rifla kjappere i skulder enn ved bæring i reim.

F

 

 

En link hadde vert flott!!

Link to comment
Share on other sites

Til de som fortsatt leter etter den perfekte riflesekken så kan jeg anbefale en titt på Kifaru UL sekkene.

Min veier 1.1 kg i 60 liters versjon og har et herlig system for å flytte vekta til hofta.

Den har igrunn bare et par ulemper: Dryg pris og langleveringstid da de lages på bestilling. (Null utvendig lommer som standard, men et mini molle system og mer ekstra utstyr å velge i enn kontoen min liker)

Bæresystemet for våpen funker godt og jeg har rifla kjappere i skulder enn ved bæring i reim.

F

 

 

En link hadde vert flott!!

 

http://lmgtfy.com/?q=Kifaru+UL+

Link to comment
Share on other sites

Ersa hvis du heller i retning av en Kifaru så sjekk dine kroppsmål nøye, det har litt å si forhold til lengden på kompositt avstiverene, det koster kroner å ta ting for gitt :oops:

Har man greid overskudd på konto så er det mulig å realisere drømmen om en kombinert rifle sekk med stol( bærebrett for vilt som kan flippes rundt og brukes som stol) det og noe annet små snacks blir nok farsdagsgaven fra lillejenta her i huset. Hun trenger bare finne enter knappen for å gjøre det teknisk forsvarlig ovenfor madammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Har denne liggende i kjelleren, sammen med forgjengeren, som var prototyp.

 

Den ser veldig lovende ut. Passe stor, mange rom og lommer og et genialt system for å få frem børsa fra sekken. Man kan gjøre det i en fart uten å ta sekken av ryggen. Dessuten er rifle og kikkertsikte godt polstret og beskyttet. Dette reddet rifla mi da jeg falt bakover på en issvull i skogen desember 2010 (husker det greit, for skuldra røk ut av ledd, og det ble et lite brudd i et ben oppi der, men rifla var like fin - og det sjekket jeg kjapt, mens jeg oiet og akket meg litt i skogen... :lol: ). I tillegg virker det som et skikkelig kvalitetsprodukt. Solid laget.

 

Dyr sak, ca 2 700,-, men mitt førsteinntrykk, uten å ha prøvd den i skogen enda, er at den på bakgrunn av det jeg skriver over, kan være vel verdt prisen. Fikk gode skussmål i bladet "Jeger" for en tid tilbake, som innovativ. Det blir i hvert fall fast jaktsekk for meg i uoverskuelig fremtid. Lille Fox'en sitter alltid på ryggen min på jakt, i tilfelle en fugl skulle være så dum og sitte i toppen et eller annet sted, eller at en rev i vanvare skulle forville seg inn mot trådkorset.

 

Men, den har jo ikke stol da (som jeg har nevnt at jeg kunne tenkt og hatt!). :)

 

Ellers er det vel ganske få som har noe særlig praktisk erfaring med den enda, siden den først kom i sommer. Tror jammen det ble uti juli før jeg fikk den i posten (om jeg ikke husker feil).

Link to comment
Share on other sites

Da er Vorn sekken i hus og "lekt" med. VELDIG fornøyd! Faktisk over all forventning. Velbygd sekk med genialt system for rifla. Vel verdt pengene.

 

Skulle jeg være kritisk ville jeg nevnt følgende:

-Materialet er ikke det mest lydløse, langt derifra (dette er dog ikke viktig for meg på denne sekken).

-Det finnes bedre plasseringer for rifleutløseren. Selv med "dobbeltsikring" er jeg ikke helt komfortabel med at den sitter på venstre skulder/bryst. Når jeg krabber igjennom plantefeltet med ei bikkje på spor i stram line så ser jeg for meg at jeg kan løse ut våpenet ved et uhell. Ikke noe big deal da jeg selv lett kan flytte utløseren til inn mellom sekkens bæresystem og korsryggen.

-Kunne ønsket meg opplegg for drikkesystem.

-Vekten er grei men kunne vært lettere hvis ikke sekkrommet hadde vært foret (ville riktignok ikke lenger vært vanntett).

-Lommer i det avlange rommet på motsatt side av "rifleholderen".

 

Dette er dog bare bagateller og jeg er som sagt strålende fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...