Jump to content

Hjelp til identifisering av hagle.


andyki87

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp til å identifisere ei hagle. Det er ei sideligger i kal 16. oppe på høyre løp står det ''made in czechoslovakia'' på venstre løp står det ''special poldi elektro''. onder løpene er det inngravert på høyre løp: choke-16,4 og på venstre: choce 16,2. logoen på hagla er sirkel med en annen sirkel inni, og i midten en z.

 

1smudk.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Tar opp igjen denne tråden.

Har akkurat arvet en identisk hagle.

CZ sideligger i kaliber 16.

Trolig fra 1966, med ejektor to avtrekkere automatisk sikring og kinnstøtte.

Overrasket over at denne gamle hagla har såpass med "ekstrautstyr".

Hagla veier 3100 gram inkl. reim.

Ser den er merket med bokstaven (N) som noen mener betyr røyksvakt krutt.

Fekk i tillegg med 60 skudd som den gang kostet 1.50,- pr skudd :D

Har noen peiling om denne tåler dagens ammunisjon?

Eller må eg høre med børsemaker uansett?

Link to comment
Share on other sites

ahh! har en samme i kaliber 16! CZ Mod.66 heter den.. vakker hagle! det er det som står på våpenkortet mitt hvertfall! kjøpt hos steensvaag våpen ifjord. for 600kr.

 

Modellbetegnelsene på disse er ZP 47 og ZP 49. Forskjellen er bare at den siste har ejektor. Senere fikk de en etset (etter min mening penere uten) gravyre og het da ZP 147 og ZP 149.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

ahh! har en samme i kaliber 16! CZ Mod.66 heter den.. vakker hagle! det er det som står på våpenkortet mitt hvertfall! kjøpt hos steensvaag våpen ifjord. for 600kr.

 

Modellbetegnelsene på disse er ZP 47 og ZP 49. Forskjellen er med og uten ejektor. Senere fikk de en etset (etter min mening penere uten) gravyre og het da ZP 147 og ZP 149.

 

Hei !

Kor på hagla står denne betegnelsen?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Hei, noen som kunnet hjelet meg

med å skaffe et forskjeftet til en Brno special poldi elektro kal.16. Jeg arvet denne av min bestefar men han mistet forskjeftet sitt på jakt for mange år siden. Vet at hagla er ifra 90 tallet og at den er i ifra Tsjekkia. Jeg har nr på forskjeftet om noen her inne kunne hjelpe meg. Har hørt med noen våpen forhandlerer uten hell.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...