Jump to content

Uberettiget moderering/ retningslinjer for moderatorer


M67

Recommended Posts

Jeg velger å quote hele:

Hei. jakobsen her.

Har brukt min Sauer 200 6,5x55 på jakt i Velledalen siden 2000.

Tungt våpen (7-7,5kg) Positivt ligger på plass med en gang. Spiller ingen rolle hva avstand du skyter på så lenge du har skutt inn våpenet riktig. Bruker den med konkurransestokk og det går fint. har plukket dyr på "druugt hold" (tallet kan vi la være. Jegermeistern.) så en god kikkert bør du ha. Jeg er for tiden ute etter et 308 løp som jeg kan kappe og montere demper på for å spare hørselen.Det er ingenting i veien for å bruke 6,5 men siden jeg har en del tusen skudd liggende i 308 så kunne det ha vært greit å skaffe et brukt siden en ikke skal drive prikkskyting.

 

Det eneste jeg finner i Forumreglene som kommer i nærheten av å kunne forsvarer Jegermeisterens moderering av skyteavstanden er denne:

Bajaspostinger eller andre postinger som gjenspeiler useriøse holdninger til lovverket og jakt og skyting, og ikke minst er skadelige for våre aktiviteters omdømme.

Det er i såfall basert på moderators personlige mening om hva som er bajas, og skadelig...

Dersom det er offisiell politikk å moderere slike ting, så etterlyser jeg en grense for dette, blir jeg moderert på 201m på reinsjakt, 35m med .22LR og 250 på kråke? Eller er det moderatorenes holdninger til det som diskuteres som skal avgjøre hva som modereres.

 

Enten må reglene endres til å gjenspeile praksis, og dette må framgå klart, eller så må innlegget tilbakeføres til opprinnelig ordlyd. Etter min mening er dette en prinsippsak som har lite med hvor langt hold Jacobsen skjøt på.

Jeg tror de fleste er enige om at vi ikke kan ha et moderatorkorps som modererer det de er uenige i!

 

K

Link to comment
Share on other sites

Kan informere om at denne problemstillinga har moderatorkorpset lagt fram for Styret for å få klarare retningslinjer som både brukarar og moderatorar kan forholde seg til.

So om folket kan smørje seg med litt tolmodigheit, so vil det nok kome noko om dette etterkvart.

 

På generelt grunnlag so er forresten Styret den rette staden å rette denne typen henvendingar.

 

Mvh VestlandsJeger

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan vel legge til, siden det var jeg som sto for "skamklippingen", at det ikke på noen måte var pga. at jeg anså vedkommende for å være "bajas".

 

Jeg ville ikke la den konkrete avstanden stå, på bakgrunn av den "4 hjort på 20 sekunder"-saken. Den jegeren la ut en video av en situasjon som de fleste av oss mente var god skyting, forsvarlig jakt, og en flott jaktopplevelse. Men påtalemyndigheten hadde altså en helt annen oppfatning av den saken!

 

Diskusjonen må vel gå på i hvor stor grad vi skal drive sjølsensur, og ikke fortelle om relativt normale jaktsituasjoner, fordi rettsvesenet dømmer oss på grunn av sin manglende fagkunnskap!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...