Jump to content

hjelp til innkjøp (nybegynner)


valdes

Recommended Posts

Prisen er vel høyere jo mer utstyrte dem er. De billigste har 2 avtrekkere og den dyrere har sikkert 1 avtrekker, ejektor og utskiftbare choker. Baikal er et rå solid jern av ei hagle. Veldig lite tull med dem, og virker i alle slags forhold. Har ei fra midten av 80 tallet, og den har aldri sviktet med.

Link to comment
Share on other sites

For og gi deg et best mulig tips trenger vi kanskje litt mere spesifik informasjon? Skal du jakte mest fugl ville ikke jeg vært i tvil, jeg ville kjøpt ei hagle. Skal du derimot jakte mest rådyr ville jeg kansje gått for en kombi. Drasse med seg en kombi på duejakt/andejakt etc ville jeg personlig ikke gjort.Til jakt på fugl generelt ville jeg valgt hagle. (Ved mindre du skal på toppjakt) Jeg har begge deler, både kombi og ren hagle. Kombien får aldri være med ut ved mindre jeg skal på rådyrjakt. Til småvilt "trenger" jeg begge hagle løpene.

En kombi med optikk til 7000 tror jeg vil være vondt og oppdrive.

Askeladden var litt raskere enn meg :wink:

Link to comment
Share on other sites

det blir vel mest rådyr tenker jeg og litt småvilt
Blir det mest rådyr, er jeg med det jeg vet i dag, ikke i tvil. Kjøp deg en kombi først.

 

Jeg tar mye heller med meg en kombi på småviltjakt enn en ren hagle på rådyrjakt. Du trenger ikke kjøpe kikkertsikte i første omgang heller. En kombi med åpne sikter gir deg allikevel mye lengre rekkevidde enn en hagle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...