Jump to content

Montasjer på Browning halvauto


The Stig

Recommended Posts

Ein eg kjenner har bedt meg om å bestille med noken montasjer til rifla hans når eg skal bestille kikkert. han har ei browning halvauto. Er det då fleire typer det kan vere eller er det berre å kjøpe den som er kalt: QR BROWNING BAR?

 

Er lave ringer passeleg for denne rifla med ein zeiss 1,5-6x42? Har det på min Sako.

Link to comment
Share on other sites

Nei,d et er ikke samme montajse. Det vil si, ringene, Leupold QRW, kan du bruke. Det er en solid montasje, rimelig, samme treffpunkt hver gang du tar av. Anbefaler deg å skaffe deg Leupold QRW baser, eller en Picatinny skinne som base. Det er en skinne med en rekke spor hvor du kan feste på QRW ringene der det passer.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ja mest sannsynlig. Har jo selvsagt en del å si på rekyl, men personlig tror jeg at man sparer seg for mye bainnskap ved å velge en montasje som skrus fast. Har opplevd QR som skrur seg opp også, så det gjelder nok ikke bare QRW.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Browning Short track. Pga at det ikke fins ferdige picatinny skinner til Browning BAR så Kjøpte jeg en såkalt gunsmith blank picatinny skinne i stål fra www.mountsplus.com.

Petter hos Jakt og friluft tilpasset og monterte denne for meg.

Montasjene jeg bruker er ARMS throw lever rings. Dette er den beste avtagbare montasjen som fins.Samme treffpunkt ved av og på med kikkerten, og løsner garantert ikke.

Jakt og friluft har disse for 1490,- kr-.

Jeg bruker ofte de åpne siktene og må derfor ha en hurtigavtagbar montasje.

Min erfaring med Leupold QRW er at treffpunktet vandrer innom en 3-8 cm når man tar kikkerten av og på, trenger ofte et "setteskudd" for og bli stabil. Denne erfaringen har jeg fra flere våpen

Link to comment
Share on other sites

:shock:

 

Jeg har to Browning Bar long track cal 3006.

På den ene har jeg Warne QR, og den andre Leupold QR og har ikke vært borte i at noen av de har løsnet :wink:

Vil ha muligheten til å kunne ta av optikken og bruke de åpne siktene på trange poster :D

Liker de åpne siktene veldig godt, meget kjappe å skyte med. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...