Jump to content

Presisjon Tikka T3


Tikka T3

Recommended Posts

Hvor god presisjon har du i din Tikka T3?

Har selv ei Tikka T3 stainless laminated i kal 6.5x55, men har ikke testet presisjonen på noen måte

 

Har vært interessant å hørt om det er noen store sprik. Skriv gjerne hvilken treningsammo du bruker og kaliber.

Link to comment
Share on other sites

T3 Tactical i 308w.

Sellier & Bellot 180 grain FMJ treningsammo.

Gjennomsnittet av de seks 5-skudds seriene jeg skjøt sist jeg var på banen var 2,77 cm.

Synes det var bra med billigammo og varierende sidevind, gleder meg til å få begynt med lading selv. Håper at samlingene krympes ned noe når jeg finner den rette ladninga. Utstyret er kommet for flere uker siden, har bare ikke fått tid til å snekre benk ennå :oops:

Link to comment
Share on other sites

T3 Hunter i .308win.

 

Remington 150gr UMC

 

Greide å treffe et utrangert fjernsyn på 70 m med åpne sikter.

 

:lol:

 

 

 

Min samler ikke i det hele tatt, men det har jeg mistanker om at skyldes skytteren selv 8) Får trene litt til før jeg kommer med uttalelser om egne samlinger, men holder de innafor 9`er ringen med både Rem UMC 150grain, S&B 180grain og Norma Jaktmatch 150grain. Sistnevnte var forsåvidt bare innertiere med, men koster deretter også..

Link to comment
Share on other sites

Har en T3 laminnat stainless i 7mm Rem mag.Den har god presisjon med de fleste kulene jeg har foret den med,med unntak Partizan 170gr.Bruker Hornady sin 120gr Varmint kule på rådyr(her hvor jeg jakter går rådyr under definisjon varmint).Denne kula samler under 25mm på 100m og den har god" effekt "på rådyra. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

T3 SV 223rem.

Med tofot Federal 55grs fmj, så samlet den i dag greit en 5 skudds serie på rund sort dfs elektronisk blink innenfor ca 2". Da var 3 skudd i omtrent samme høl (ca 1cm samling om jeg leste rett) og to slengere (med påfølgende 5 ble det en 10 skudds serie innenfor ca 3"), dette i sidevind og høljregn. Børsa går helt klart bedre enn radden som styrer avtrekkeren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

T3 hunter, cal 30-06.

Samler så godt som hull i hull, når jeg gjør jobben, men 167 grains scenar, og 55,5 grains n204 :D

 

Jeg våger påstå at enhver t3 vil samle hull i hull, med den riktige ammunisjonen. En av de store fordelene med å lade selv :D

Link to comment
Share on other sites

T3 hunter, cal 30-06.

Samler så godt som hull i hull, når jeg gjør jobben, men 167 grains scenar, og 55,5 grains n204 :D

 

Jeg våger påstå at enhver t3 vil samle hull i hull, med den riktige ammunisjonen. En av de store fordelene med å lade selv :D

 

hvilken fart får du på den ladninga, col?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...