Jump to content

Småvilt jakt i Hordaland Fylke


Xesray

Recommended Posts

Har vi noen jegere her inne som vet om bra steder å jakte på i Hordaland?

Vi holder til på askøy å kunne tenkt oss et bra sted å jakte alt av småvilt, helst ikkje så langt å kjøre.

Vist det er noen der ute som vet noen bra steder å jakte på å vi ikkje må tømme lommeboken så må dere gjerne komme med et innlegg.

Har vert inne på inatur å sett litt, er 9 plasser vi kan velge mellom. Men vet ikkje ka som best. Var en gang på voss å jaktet å han sa det var mye hare å rype i terrenget men vi så ikkje 1 engang, så å ringe rund så sier alle det samme, jada her er det masse fugl.

Takk for hjelpen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voss har jo mange vald å velge mellom har jeg sett:

http://www.visitvoss.no/no/Sommar/AKTIV ... aviltjakt/

 

Burde jo være mange muligheter da, men noe kjøring ser det ut til at man bare må regne med.

Tenkte meg ut på småviltjakt for 1. gang jeg i år, men har gitt opp å kjøre ett kvarter for å jakte...

Uansett - på Voss kan man jo kjøpe jaktkort for forskjellige vald og prøve seg fram? Satser nok på dette selv..

 

Det er vel noe man må regne med at man enkelte ganger bare går og går uten å se vilt. Viltet står jo ikke på bestemt plasser og venter på å bli skutt.

Tålmodighet er vel en del av leken...

Link to comment
Share on other sites

På gartneriet i Arna kan du kjøpe jaktkort for småvilt i området rundt Varegga (Arna-siden av Ulriken). Det jaktes en del storfugl og rugde der på senhøsten etter hva jeg har hørt. Ellers må man nok litt utenfor bergensområdet hvis man ikke har avtale med grunneier. Gi meg gjerne en PM om du hører om områder ellers.

Link to comment
Share on other sites

Har jaktet en del rype i gråsida på voss. Nydelig terreng, men ganske variabelt med fugl. Det vil egentlig si at det nok er ganske greit med fugl der, men jeg er ikke godt nok kjent slik at jeg ikke helt vet hvor rypene befinner seg under forskjellig vær/vind. Har som sagt hatt gode og dårlige jaktopplevelser der, meste jeg har er 3 ryper i sekken og sikkert like mange (hvis ikke flere :oops:) bom på en dag. Det har også vært andre veien, hvo jeg ikke har sett ei fjør på ei hel helg. Hare har jeg sett hver gang jeg har vært på gråsida, men aldri på skuddhold eller vært for treig i reaksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...