Jump to content

Rødkorn-sikte


Krizz

Recommended Posts

Har en Beretta 686 Silver Pigeon 12/76.

Det jeg lurer på er hvordan muligheten er for å feste på et rødkornsikte, i stedet for det siktekornet

som "følger med". Er mulig å få kjøpt disse "rød-perle"-siktekornene, men hvordan fester man dem?

Noen som vet hvilken størrelse jeg trenger på disse kornene, og om man må til børsemaker for å få gjort det?

 

Nå tenker jeg på rød-korn, ikke disse fiberoptiske rødsiktene..

Link to comment
Share on other sites

Har en Beretta 686 Silver Pigeon 12/76.

Det jeg lurer på er hvordan muligheten er for å feste på et rødkornsikte, i stedet for det siktekornet

som "følger med". Er mulig å få kjøpt disse "rød-perle"-siktekornene, men hvordan fester man dem?

Noen som vet hvilken størrelse jeg trenger på disse kornene, og om man må til børsemaker for å få gjort det?

 

Nå tenker jeg på rød-korn, ikke disse fiberoptiske rødsiktene..

 

Nå har ikke jeg Beretta, men ser på mine hagler (Remington og Mossberg) at kornet ser ut til å være skrudd fast, og at det muligens bare er til å skru dem ut og sette i nytt korn. Hvorvidt du bør gå til børsemaker eller ikke for å gjøre dette, må nesten andre få lov til å svare på :D.

 

Har fiberoptisk sikte (skinne) på Remingtonen min og er kjempefornøyd med den og kanskje et vel så godt alternativ. Denne sitter som støpt til haglen ved hjelp av magneter...

Link to comment
Share on other sites

Denne sitter som støpt til haglen ved hjelp av magneter...

 

 

Oioioi, magneter og stålhagl, høres ut som en treffsikker kombinasjon. Er magnetene rett justert i forhold til siktet? :mrgreen:

 

:mrgreen: Hehe, kanskje det er derfor jeg ikke treffer der jeg sikter :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...