Jump to content

Pris, brukt Sauer 200 STR?


didlek

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Om det er litt extra magasiner o.l. med ser jeg en del opererer med nypris minus prisen på nytt løp. (det er stor sansynlighet for at de løpene som står i ikke har så mange skudd igjen). Nå har prisene på sauer str gått opp noe så det er mulig det er en annelse en kommer noe bedre ut av et brukt kjøp nå. (kontra å kjøpe nytt)

 

Har sett str ned i 9000kr. Personlig hadde jeg ikke gitt noe mer for en "eldre" brukt str. (da er det bedre å legge til en lapp eller to for å få nytt (da har jeg innreknet at en må kjøpe nytt løp også).

Link to comment
Share on other sites

For 9000,- hadde jeg nok kjøpt brukt sauer, om denne har med noe magasiner og diverse i tillegg. Desverre har jeg sjelden sett de så lavt. Men kommer det noe særlig over hadde jeg kjøpt ny. Stokkene på de nyere sauerene er bedre, fordi pistolgrepet er annerledes utformet. Mekanismen er i tillegg ny, noe som sjelden er problem på sauer, men likevel.

Link to comment
Share on other sites

jeg igjen syns de gamle har et mye bedre pistolgrep enn de nye. de gamle har et rettere pistolgrep uten humpen som er midt på de nyes (nyere enn 2005) pistolgrep.

men det er smak og behag

 

pris på sauer 200STR brukt er høy. de koster ca 9-10 000 brukt. om prisen på ny sauer går opp med en tusenlapp kan du regne med at prisen på brukt følger etter..... (10 000 + nytt løp blir 13 000. da sparer du ikke mer enn 2000 på å kjøpe brukt.)

så jeg ville ikke kjøpt brukt om jeg ikke fikk et godt tilbud på et strøkent våpen. jeg ville nok gått for en ny børse. ser ingen grunn til å kjøpe noe som er brukt for omtrent samme prisen som et nytt våpen.

 

for ordens skyld. 2 av de sauerne jeg ha i hus er kjøpt i 91 og 92. da kosta de ca 8500 pr stk.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Mange som skal selge disse priser de til 12-13 tusen og faktisk oppover ! Syns det er helt på jordet for da må jeg si at folk må heller kjøpe ny . Samme hva som står hvor mange skudd pipa har gått finnes ingen garanti på . Nå er det kanskje magasiner ,reim og irisblender og noe utstyr som selvsakt trekker opp men selve våpnet må uansett under 10 tusen så får man vurdere hva man vil gi for utstyret . Kalkuler alltid prisen på ei ny pipe og brukt er brukt .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...