Jump to content

Lade dier til cal.32 S&W Long


Arvmar

Recommended Posts

Kan samme dier brukes til 32 S&W Long som til 32 ACP? Har nemlig dier til 32 ACP men har nå anskaffet våpen i 32 Long og må vel starte ladinga like godt først som sist.

Bruker jo samme til 38 spesial og 357 mag.med avstandsringer.

Link to comment
Share on other sites

legger til ett spørsmål i samme kategori angående ladedier i cal 32..

om en skal lade 327 fed. magnum. Hvilken die skal en velge da, med tanke på at det kan være kjekt å lade 32 long og 32 h&r magnum i samme die?

32 h&r kan en lade i 32 long vet jeg, men litt mere usikker på 327`n?

noen som har prøvd?

Link to comment
Share on other sites

.32 S&W long og .32 acp er i utgnagspunktet to forskellige patroner, som har lite fellses utover tallet .32 i navnet.

 

Skal du helpresse .327 mag hylser tipper jeg man trenger en size die, men .32 S&w eller lignende burde fungerer til å sette og krympe kula.

Link to comment
Share on other sites

Har selv RCBS ladedier tilpasset 32 acp og 32 long og som jeg har ladet 32 magnum på , så det går. Vet ikke om en 327 går idette diesettet da jeg ikke vet hvor lang den er , har aldri sett en 327 før heller.

Olav

Link to comment
Share on other sites

legger til ett spørsmål i samme kategori angående ladedier i cal 32..

om en skal lade 327 fed. magnum. Hvilken die skal en velge da, med tanke på at det kan være kjekt å lade 32 long og 32 h&r magnum i samme die?

32 h&r kan en lade i 32 long vet jeg, men litt mere usikker på 327`n?

noen som har prøvd?

 

Heisan! Har du fått tak i .327 hylser i Kongleriket? Jeg skyter .32 Magnum i .327 snub'en min, men det hadde jo vært kjekt med .327 hylser.

Link to comment
Share on other sites

32 Acp går til sizing av Long, HR og 327. Det kan være problem med å plassere rett krymp med acp seater, da de er taper type. Jeg har selv 32 acp diesett fra Lyman, Lee og RCBS, alle går også til long og HR, 327 har jeg ikke erfaring med. Bruker uansett separat krymp (Lee carbide factory crimp) ACP kan avfyres i våpen kamret for de tre revolverpatronene, men presisjon er svært opp og ned. :D Ikke bruk dem i .32 S&W, men lade patroner til siste kan du også med acp settet.

Link to comment
Share on other sites

Lyman-settet jeg hadde for 32ACP hadde såvidt jeg hukser rullekrymp. iddiot var jeg som solgte det(sammen med PP'n min, iddiot), ypperlig verktøy, med M-die og alt mulig. kunne fint brukes til å lade de andre normale 32-kalibrene også, mulig magnumene er for lange.

 

om jeg ikke husker feil stod det ACP/S&W på boksen Lymanverktøyet ligger i?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...