Jump to content

Hvilken fugl er dette? [LØST]


dimex

Recommended Posts

Tok et bilde ved Aksla i Ålesund idag. Noen her som har sett en slik fugl og aner hva det kan være slags??

37515_447718197386_552622386_6594447_1226308_n.jpg

 

Er det rett og slett bare en hvit skjære?

 

---

---

 

 

Tok etterhvert kontakt med Alv Ottar Folkestad og fikk dette svaret:

Dette er lagt ut etter at jeg har spurt han om lov pr. mail.

Hei igjen!

Interessant og godt bilde. Dette er nok ein ny variant av dei kvite skjorene i Ålesund. Det finst ein arveleg variant i skjorebestanden i Ålesund som med jamne mellomrom gir kvite ungar. Dette har vore kjent sidan 1970-talet, og det har dukka opp slike kvite skjorer, stort sett rapporterte som ungar som blir mata første gongane dei blir sett. Dei fleste har blitt borte i løpet av nokre veker eller få månader, men for to år sidan var det to (i eitt kull) på Borgundvegen som heldt seg der gjennom, vinteren, og den eine var i full vigør i alle fall eitt år seinare. For mange år sidan var det også to kvite ungar blant normale søsken i eit reir på Blindheim, men dei blei fort borte. Totalt sett har slike fuglar dukka opp frå Borgundvegen i vest til Blindheim i aust, og jamt fordelt i området mellom. Kor mange totalt skal eg ikkje sei. Det er ikkje mange, men regelmessig fordelt over eit tidsrom på ca. 35 år. Interessant er det i alle fall.

 

Nokre av fuglane synest å ha vore reint kvite, men fleire har hatt svake sjatteringar av farge (gulaktig/brunaktig/grått) rundt nebbet/augo, eller på deler av vengane. Denne her har tydlegvis normalfarga flekkar i ansiktet, på vengeknokane og på beina. Det er ein ny variant som eg ikkje har sett før. Kanskje er det den kvite for to år sidan som har fått ungar. Sist ho var rapportert, var det ting som tydde på at hop var saman med ei normalfarga skjor.

 

Alv Ottar Folkestad

 

----

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vil tro det er en variant av en albino skjære. Har tittet litt på noen bilder av normal skjære, og hvis man ser på brystet på fuglen, er det et lite skille i fjærene/dunene litt nedenfor midten, som svinger opp og mot vingeroten. Normale skjærer har akkurat det samme skillet, men området over er sort, sammen med hele hodet, mens det under skillet er hvitt.

 

Nebbet ligner veldig på kråkefugl, fargen stemmer, halelengden stemmer i forhold til kroppen, og fargen på beina stemmer med vanlig skjære.

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar på en mail jeg sendte til styrelederen i Norsk Ornotologisk Forening (Alv Ottar F.).

 

Han kunne bekrefte at det nok var en variant av de hvite skjærene i Ålesund, og at det finnes en arvelig variant som innimellom gir hvite unger. Men der de fleste av dem forsvinner etter noen få måneder.

 

Jeg fikk et mye mer utfyllende svar, men aner ikke om det er greit for admins at jeg gjengir hele svaret her? Burde kanskje høre med han også :roll: hvis det er av interesse selvfølgelig...

Link to comment
Share on other sites

Her er svaret i sin helhet fra Alv Ottar Folkestad

Dette er lagt ut etter at jeg har spurt han om lov pr. mail.

---

Hei igjen!

Interessant og godt bilde. Dette er nok ein ny variant av dei kvite skjorene i Ålesund. Det finst ein arveleg variant i skjorebestanden i Ålesund som med jamne mellomrom gir kvite ungar. Dette har vore kjent sidan 1970-talet, og det har dukka opp slike kvite skjorer, stort sett rapporterte som ungar som blir mata første gongane dei blir sett. Dei fleste har blitt borte i løpet av nokre veker eller få månader, men for to år sidan var det to (i eitt kull) på Borgundvegen som heldt seg der gjennom, vinteren, og den eine var i full vigør i alle fall eitt år seinare. For mange år sidan var det også to kvite ungar blant normale søsken i eit reir på Blindheim, men dei blei fort borte. Totalt sett har slike fuglar dukka opp frå Borgundvegen i vest til Blindheim i aust, og jamt fordelt i området mellom. Kor mange totalt skal eg ikkje sei. Det er ikkje mange, men regelmessig fordelt over eit tidsrom på ca. 35 år. Interessant er det i alle fall.

 

Nokre av fuglane synest å ha vore reint kvite, men fleire har hatt svake sjatteringar av farge (gulaktig/brunaktig/grått) rundt nebbet/augo, eller på deler av vengane. Denne her har tydlegvis normalfarga flekkar i ansiktet, på vengeknokane og på beina. Det er ein ny variant som eg ikkje har sett før. Kanskje er det den kvite for to år sidan som har fått ungar. Sist ho var rapportert, var det ting som tydde på at hop var saman med ei normalfarga skjor.

 

Alv Ottar Folkestad

 

----

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...