Jump to content

Happy, en Pointer


cipheron

Recommended Posts

Etter lengre tids forhandlinger med sjefen i huset ble det innvilget familieforøkning, etter ferien vel og merke siden det ville være langt fra optimalt å anskaffe valp når vel 3 uker i Thailand står for tur.

 

I min tanke var dette ei heller langt fra optimalt og nærmest som et kompromiss å regne siden preging og trening denne høsten ville være omtrent fraværende på grunn av alder på valpen, men man tar det man får selvsagt :)

 

Selv med klare retningslinjer har jeg selvsagt kikket rundt etter kull på gang og salgsannonser og kom dermed i går over en annonse på finn.no, valpene skulle selges rimelig og enda bedre, oppdretter bor like rundt hjørnet.

 

Jeg syns navnet var litt kjent så jeg gravde litt og fant hvor jeg hadde sett det før http://www.v-f-k.no/index.php?option=com_content&task=view&id=322&Itemid=66

 

Jeg kjenner forsåvidt til eier av hannhunden men har foreldre og en søster som selv har Pointere og god kjennskap til både hund og eier, fikk referanser som gjorde meg trygg på at avkom etter Bajas og Vicky vil bli bra hunder, det er forresten en gjenparring.

 

Her vestpå er det bare et par oppdrettere som virkelig har omsetning på pointervalpene sine så det er ikke uvanlig å finne valper som selges til redusert pris, det store spørsmålet var likevel ferie men det er jo bare å spørre...

 

Så jeg tok en telefon til oppdretter og forhørte meg om hvordan situasjonen var og fortalte om hvem jeg er og hvilke tanker jeg hadde rundt dette og den logistiske biten med ferie osv.

 

Jeg fikk til svar at hvis jeg betalte håndpenger og skrev kontrakt ville han mer en gjerne levere valpen når vi kommer hjem, det var ikke noe problem og jeg fikk fritt valg av 4 tisper forutsatt at jeg stakk innom i dag.

 

 

Det skulle komme andre valpekjøpere ut på ettermiddagen så vi tok ut tidlig, det var 2 svarte tisper som utgikk så valget var mellom en svart/hvit og en hvit/brun, valget ble enkelt.

 

 

Makan til tillitsfull og livlig liten krabat, hun fikk navnet Happy av fruen og født 14.04 så blir det nok et par slipp i Sverige til høsten og preging og trening utover høsten her.

 

CIMG0071b.jpg

 

Tittel endret, er strengt tatt ikke lengre på vei..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt bilder, Happy er nå litt over 4mnd.

 

Stand på rypevinge.

Bilde010.jpg

 

Har lært å sitte pent, det vanker gjerne en godbit da :)

Bilde006.jpg

 

Full fart som vanlig.

Bilde005.jpg

 

Mye rart i gresset, lukter godt også...

Bilde008.jpg

Bilde007.jpg

 

En uke igjen til jakta starter i Sverige og jeg har såvidt hengt DC30 på henne uten at det affiserer henne det minste, blir nok noen slipp der borte for å se om hun "våkner" evt la henne overta en situasjon for GS.

 

Spennende å se hvordan hun tar det når noe annet enn trost tar til vingene...

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet sitter oppdretter igjen med en hannhund etter dette kullet ;)

 

Fargevalget ble enkelt for meg gitt at det er 5 sort/hvit pointere i nærmeste familie og siden jeg har GS tispe blir det mindre trøbbel med ennå ei tispe.

 

Hun var også i mine øyne klart den fineste ut av tispene i kullet, at ØKH var av samme mening skadet ikke saken :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...