Jump to content

Noen med erfaring? 308 norma magnum.


WinchesterM94

Recommended Posts

Kjøpte en mauser m67 i 308 norma mag før sommeren(som aldri kom). Det sto i et krupp-løp på 60 cm med 15mm munning.

Jeg er kjempefornøyd med den rifla. Litt kjappere rekyl enn 30-06'en men ikke så vanskelig å håndtere med litt trening.

Min rifle er veldig lett å få akseptabel presisjon med. Den samler det meste jeg har prøvd innenfor 25-30mm og 155grs scenar gikk hull i hull på første forsøk.

Jeg har kappet min rifle til 50cm og bruker en alms m2. Får allikavel veldig bra hastigheter.

Det eneste jeg har å utsette på rifla er at løpet blir veldig fort varmt men det bryr meg ikke så mye. Har andre børser jeg kan ligge å pumpe ut skutt med...

 

Selve patroner er veldig lik 30-338 som brukes mye over dammen til benkeskyting på lange hold.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt ei 308 win,som vart levert på jakt partner gjøvik,det er vel ikke den sim du har fått tak i??.

uansett så er patrona lett og lade,god presisjon og tilgivelig på trykk.

Vist det er det våpenet som jeg hadde så skolle det ikke vere noe problem å få samlinger på 15 mm med 5 skudd,tross denne lette og tynne pipa.

Link to comment
Share on other sites

Neida det var og er 308 norma mag,rifla er bygd opp tå ei av forsvarets sniper våpen.Og pipa som sitter i ho no er eit lothar walter emne som kansje er gått 500 skudd,skulle være igjen mye i den pipa skulle jeg tru.

Tror kansje jeg har 100++ hylser også og ladesettet også jeg :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Snakket litt med Gal Mann fra forumet her om kaliberet siden han vurderte det og har lekt meg litt i QL siden jeg syntes at ytelsene hørtes litt optimistiske ut...

Det hele blir jo bare synsing siden jeg ikke har kaliberet selv, men basert på det jeg har testet i 7-8 forskjellige kaliber oppimot QL så vil jeg tro at 308NM

ikke er langt unna ytelsene til en 300 WinMag. En burde kunne presse en 208gr A-Max opp i godt over 850 m/sek. Noen som har innspill på det?

Link to comment
Share on other sites

Om du googler litt på 30-338 win og 208 grs a-max så finner du flere som hevder at de klarer 900ms. Normaen er så lik at du nok vil klare det samme med den.

 

Dette burde la seg gjøre ja, jeg klarer nå 940m/s med 180gr Sierra MK i 30-338 WM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...