Jump to content

Finner ikke batteri til kikkertsikte, se bilder.


Gladstone

Recommended Posts

Har arvet et gammelt kikkertsikte, men finner ikke noe batteri til det. Tror jeg har vært i de fleste butikker å sett. Tenkte å prøve et lite flatt knappebatteri og bruke litt kobbertråde å vikle til en fjær for å få kontakt.

 

Noen som vet om batteriet til denne fortsatt er til salgs? Er et gammelt kvikksølvbatteri, men rart om størrelsen har gått ut av produksjon.

Det er 1,5 volts batteri som går på denne?

 

På siden av batteriet står det 83-12 og under står det NR52

 

 

Kikkertsikte012.jpg

 

 

Kikkertsikte001.jpg

Link to comment
Share on other sites

kan du måle batteriet med skyvelær og opplyse om dimensjonene?

 

Det er 11 mm høyt og 16 mm i diameter.

 

 

 

 

Takk, ser ut som det er riktig batteri det :) Var på en spesialforretning i Oslo, husker ikke hva den heter, men ligger ved jernbanetorget. De hadde ikke denne typen batteri.

Får bestille derifra hvis ingen i Norge har den. Hvordan bestille den derifra når de ikke aksepterer internasjonale ordre?

Link to comment
Share on other sites

Google hadde jeg prøvd, men fant ikke akkurat det batteriet :wink: Blir et dyrt batteri siden jeg må bruke jetcarrier for å få sent det hjem.

Står på hjemmesiden til 24hourbatteries: "Do you accept international orders ?

Sorry, we currently do not accept orders that are shipped outside of The United States. "

 

Fint hvis det var noen i Norge som hadde det. Eller går det som jeffery over nevnte å legge flere tynne batterier oppå hverandre

Link to comment
Share on other sites

Oi, du fant faktisk batteri til det. Har et slikt liggende, men har ikke orket bryet med å finne batteri til det, da det aldri har vært bruk for det.

 

Fint hvis du kan gi en liten rapport om hvordan det er med lyset på når batteriet kommer! Dette må jo ha vært et av de aller første med opplyst retikkel, så jeg kan egentlig ikke tenke meg at det fungerer noe særlig. Ingen lysregulering heller...

Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødvendig sitering. Kjell Olav

 

Kjapt levert av de, bestilte batteriet på nett i går og fikk det i posten nå. :)

 

Synes det fungerer bra. Lyste opp retikkelen og litt av trådkorset.Var en behagelig rød prikk som kom til syne da jeg slo på. Kommer sikkert til å fungerere bra til mitt behov hvis jeg må skyte i litt dårlig lys eller skumring.

Har vel egentlig ikke hatt bruk for opplyst retikkel, men synes det er moro at det også fungerer. Er litt amatør på området så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag til nyere sikter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...