Jump to content

Erfaring med Fiocchi 223. Rem FMJ?


Emilio

Recommended Posts

Har tidligere skutt rifla med A.E, men ettersom Fiocchi er billigere i pris (i hvertfall her, 168,-kr for en pakke med A.E på villmarksbutikken - faen heller) og jeg har et ganske stort gavekort å bruke opp på xxl faller valget på Fiocchien. Men tenkte å kjøpe inn ett stort antall vil jeg forsikre meg mtp på presisjon +++. Noen med erfaring?

 

I frykt for å bli skutt: JA, jeg har søkt kammeret og har ikke funnet noe konkret om kulen og dens presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Er noe å tenke på i framtiden om jeg er fornøyd med skuddene. Takk for tipset! Får først handle noen skudd og se om jeg er fornøyd - som sagt må bruke opp et gavekort, og ammo er en grei måte å gjøre det på. Noen fler enn vettus som har erfaring med disse?

Link to comment
Share on other sites

Har skutt ca 800 Fiocchi .223 rem i en Bushmaster.

Ingen problemer og oppnådde forventet presisjon. Hettelomma er litt trang, så du må bruke gradeverktøyet en liten runde før du setter i ny hette. Ellers er hylsene litt tykke i godset, men standard GFL messing.

 

I starten solge XXL denne ammoen til 4.99. Har sett de har hatt den til salgs for 4.49. Skal du kjøpe mange så bør du spørre om en bedre pris. Får av og til det om man spør pent :)

 

Har du et gavekort du må svi av så kjør på, ellers ville jeg ha valgt S&B .223 ammo. Bedre hylser og bedre pris. Jaktdepotet selger de for rundt 3.50 stykket.

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi .223 FMJ er testet i Jakt 3/2010 s. 68.

Der fikk den karakteren 9/10

+ Bra pris, presisjon

- Bare i helmantel

= Patron til trening, konkurranser og småvilt.

 

Skutt med Rem Seven CDL 50 cm løp og Hausken Mini 22: 933m/s , samling 21 mm

Blaser R93 57,7 cm med Hausken Std 22: 953 m/s, 19 mm.

 

"Fiocchi 55 grs FMJ gjev topp presisjon, og er ein god patron til småviltjakt, trening og konkurranser".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...