Jump to content

Patronholdere til kombi


pow

Recommended Posts

Vi kombijegere har en utfordring siden vi kun har en haglepatron og en riflepatron tilgjengelig i børsa. En jaktsituasjon krever selvfølgelig at flere skudd må være kjapt tilgjengelig. Jeg har til nå tydd til den "klassiske" svarte patronholderen på kolben, men det er ikke akkurat en fry for øyet :wink:

Kravet mitt er at patronene skal festes på kombien/ reima og se best mulig ut. Systemer som innfelles i stokken er også godkjente forslag. Patronbelte eller utstyr som festes på kroppen/klærne utgår altså med høye kneløft :lol:

Blitzetui er en høyaktuall kandidat hvis noen vet hvordan man får tak i en :oops:

 

Jeg lurer på hva kammerfolket bruker/anbefaler til kombien?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv Blitzetui. For hurtigst mulig ladning har ikke jeg funnet noe bedre. Med litt trening skyter man ganske kjappe andreskudd..

Beklager, men klarer ikke huske hvor jeg kjøpte den.. Mener det var en tysk våpenforretning med nettsalg..

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering:

Etter en hyggelig mailkorrespondanse med http://www.jagdfieber.com er 2stk blitz-etui på vei i posten!

De har 3 forskjellige typer: 2 haglepatroner/2 riflepatroner/1 Hagle og 1 riflepatron

Jeg kjøpte de to første slik at jeg har 2 rifle og 2 haglepatroner til rådighet :o Jeg planlegger å koble dem sammen slik at riflepatronene er festet på venstresiden og haglepatronene på høyressiden. Blir nok en god del hakk bedre enn "strømpa" på kolben håper jeg :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Har nå testet blitzeuiene en stund utover høsten og er så langt meget fornøyd :o Som nevnt tidligere bruker jeg to stk blitz-etui montert på kombien samtidig

normal_71835_438731951441_557131441_5727670_34480_n.jpg

Blitzetuiene er lenket sammen slik at hagle/hagle holderen er vendt mot høyre og rifle/rifle holderen ligger til venstre på forskjeftet.

normal_71552_439954851441_557131441_5752195_3972838_n.jpg

normal_59945_429253946441_557131441_5531578_6315192_n.jpg

Det nederste bildet viser jomfruturen og patronholderen har da sklidd litt opp pga slurvete oppstramming av borrelåsen.

En ting som skapte litt hodebry er at avstanden mellom borrelåsene på blitz-etuiet er forskjellig for rifle/rifle og hagle/hagle.

Når de monteres på kombien blir det litt "hodebry" for å få tilpasset alt uten at borrelåsene "vrir seg" og passformen blir aldri helt 100%.

Ved eventuelt senere kjøp vurderer jeg å handle inn rifle/hagle blitz-etuiene til Jagdfieber for å være garantert at passformen er helt hundre.

Dette er imidlertid ikke noe problem man merker i bruk når man først har fått tilpasset etuiene til forskjeftet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...