Jump to content

Hvilken fabrikkladet 7x65r?


Griffen

Recommended Posts

Siden gått til innkjøp av drilling i 7x65r som hovedsaklig skal brukes til rådyrjakt og ikke har mulighet til å starte opp hjemmelading riktig enda lurer jeg på om noen her har erfaringer med fabrikkladet ammo i denne kaliberen? Har lest noe her om at enkelte er misfornøyd med Oryx i denne kaliberen da den gjør mye ugang i et rådyr. Hva med 170 grains Vulkan eller Plastspiss, er de enda værre? Finnes det andre?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Fikk meg drilling med 7x65R i vinter jeg og!

Har testet S & B 139grain og 175 grain, samt Wichester NP 175 grain.

Det ser ut som min foretrekker tunge kuler, den går best med 175 grain og ikke overaskende går Win ammo'n best :wink:

Har begynt å lade til den men har ikke funnet noen ladning som går i nærheten av fabrikksammo så langt.

Kommer nok til å jakte med Win NP 175 grain til høsten, de går "gullegått" :D

Kjenner en til som har samme kaliberet i en Krieghoff, den går best med en RWS kule (170 grain eller noe slikt).

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Rådyr slaktene med RWS TIG blir stygge. Jeg har en Krieghof drilling innskutt fra frabrikk med denne kula. Sluttet å bruke denne ammunisjonen etter en god håndfull skutte rådyr. Tror denne kula er laget for drivjakt i sør-europa. Det er stor sannsynlighet for at dyra blir liggende på skuddplassen for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...