Jump to content

Bok til hjemmelading...?


Kjetil-A

Recommended Posts

Jeg har bestemt jeg, jeg kan ikke fortsette å lade uten noen ladebok. Jeg har tilgang til ladeboken 4 utg. på nett, men jeg vil ha en i papirformat, og den nyeste utgaven. Så søkte jeg for morro skyld på bokklubben for å se om de har ladeboken der. Det hadde dem ikke, men de hadde imidlerid denne boken: Hjemmelading av riflepatroner.

 

Er det fortsatt ladeboken folk vil anbefale, eller er denne like dugenes? Den er jo noe rimeligere...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er klar over at den er å finne på biblioteket. Men jeg vil ha den nede i laderommet som en del av ladesortimentet :wink: Skulle det være noe jeg lurer på, så kan jeg slå opp der og da. Jeg har lest gjennom ladeboken nr 4, men jeg klarer dessverre ikke å huske alt :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ladetabellene i "ladeboken" som er så veldig interessante. Det er teksten og den samlede nedflete kunnskapen som også står der.

Det er ikke uten grunn at "Ladeboken" er bibelen og mantraet som gjentas til det kjedsommelige. Klart, det finnes sikert millioner av mennesker som lader selv uten en gang å kunne norsk. Men du slipper mye undvendige feil og tilegner deg mye kunnskap ved å lese den.

Link to comment
Share on other sites

For å referere ladeboka:

"Ladebøker får du ikke nok av"

 

Har selv ladeboka til Lee, et par utgaver av ladeboka til en finsk leverandør av krutt, en som jeg ikke husker hvor kommer fra men den er amerikansk og så har jeg ladeboka rev 3,4,5 og 6.

 

Gjett selv hvilken jeg liker best og derfor anbefaler.

 

 

Jeg foreslår følgende:

Du kjøper boka om riflelading. Sender meg navn og adresse på PM og så får du min rev 5 av ladeboka.

 

Hva tror du om det?

Link to comment
Share on other sites

"Hjemmelading av riflepatroner" er en hobbybok, den kjøper du for moro skyld dersom du mangler lesestoff en liten kveldstund.

Ladeboken er for de som driver hjemmelading og er interesser i dette på et noe mer seriøst nivå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag dumpet det ned en pakke i posten til meg, ladeboken nr 5.

Tusen takk for boken kjendis, ser frem til å lese den fra perm til perm :mrgreen: I will enjoy :wink:

 

Jeg bestilte også boken "lading av riflepatroner". Jeg leste gjennom den på én kveld, så noen stor bok var det ikke. Likevel var den meget lettfattelig og enkel å forstå. At den er en hobbybok som en kjøper for morroskyld er jeg ikke helt enig i. Eller, jo. Man kjøper jo ikke boken at en ikke har lyst å lese den, dere skjønner hva jeg mener. Men boken passer nok mer for nybegynnere enn viderekommende.

 

Men uansett, nå skal jeg sette meg ned med ladeboken, takket være kjendis som donerte den til meg. Igjen, tusen takk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...