Jump to content

Winchester Super x3


rabbern96

Recommended Posts

Hallo jeg har lyst på en Winchester super x3 men finner ikke noe om vekt og kalibre.

Og tror dere denne blir for tung på jakt? Det er hvertfall verdens raskeste halvauto.

Eller tror dere Franchi Falconet duger har lyst på Winchester av en grunn det er due jakt

eller fuglejakt generelt.

Men leveres Winchestern med choker og kuffert slik som Franchien?

Link to comment
Share on other sites

du får den i 12/76 og 12/89... og jeg syns ikke den blir noe veldig tung. har holdt og skutt en del med den og det er en jævelig god hagle å skyte syns jeg... tror du vil bli fornøyd med hagla. men jeg kommer ikke i haug vekta i farta

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det som er helt sikkert - er at du ikke trenger skuddtakten den kan utføre :) - hvis du skal bruke den til jakt :wink: .

 

Hvilken som helst automat egner seg.

 

Jeg har Winchester Super X 1 (skikkelig greie :wink: ) - og sluttstykket går raskere enn hva jeg trenger.

Link to comment
Share on other sites

Det er hvertfall verdens raskeste halvauto.

.....har lyst på Winchester av en grunn det er due jakt

eller fuglejakt generelt.

JA, da er det EKSTREMT viktig å ha ein hyperrask halvautomat. Duejakt uten er helt verdiløst. Husk Remington HD i 89mm utførelse. God jakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en SX2. Solgte denne pga at jeg ikke gadd å koste på den nytt gass stempel for at den skulle greie å veksle med 24 grammere. Når det er sagt så sleit jeg med at chockene satte seg fast nesten med en gang, og at den var i mine øyne for lang til skogsfugljakt. Men skytemessig er den suveren.. har hørt at det jeg sleit med på min er blitt endret på til SX3, så da er det straks interessant igjen.. Man selv ville jeg valgt en benelli når vi snakker den prisklassen.

Link to comment
Share on other sites

Ja huff. Tenke seg til å ville ha en rask halvauto :roll: Kan ikke han kjøpe det dersom han vil, uten at det skal kommenteres av deg?

 

Jeg kommenterer akkurat det jeg føler for å kommentere. Beklager om du lar deg såre av slikt, men det blir nok ditt problem. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer vel til å sitte å postere mye siden det er hare som den kommer til å bli mest brukt til,

Så kommer vel due/gås og andre skogsfugler.

Det er det med vekt som jeg tenker mye på, siden jeg skal jakte mye fugl og er bare 13 men blir fjorten til høsten

da jeg skal kjøpe den. Ja den vil bli registrert på min far inntil jeg blir 16år.

Skal jeg ha Franchi skal jeg ha Falconet.

 

Men er det mange ting jeg må tenke på?

Sånn som at vekt eller våpnet blir for stort jeg er vel kansje rundt 160 høy men blir kansje 165-170cm til høsten

vil våpnet passe meg?

 

Og er det store forskjeller på Flanigun og Composite?

Link to comment
Share on other sites

jeg syns nesten at våpnet passet meg når jeg skøt med det sist... jeg er ca 175cm eller høyere da.

vekta syns jeg var grei men jeg har trent en del styrke så jeg står like gjerne å skyter med rifla mi å jeg på 5 kg med alt utstyret på. men det beste er om du drar til en butikk som har hagla og spør om du kan få "klå" litt på den... da tror jeg du vil kjenne om den passer deg eller ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har en SX3 composite i 12/89 selv. Min veier 3,3 kilo på badevekta (målte den akkurat). Du vil nok finne lettere hagler på markedet, men personlig syntes jeg ikke vekten er noe problem. Så vidt jeg vet kommer SX3n i 2 lengder. Selv har jeg 71 cm løpet, og da måler haglen 125 cm. Det følger med litt utstyr så du får justert kolbelengden, men det er ikke snakk om mange centimeterene.

 

Bruker haglen stort sett til due og gås, da den andre haglen er mindre og lettere når jeg går på støkk etter skogsfugl. Nå i det senere har jeg funnet ut at jeg skyter bedre med SX3n, så da blir vel denne med på tur i skogen til høsten også.

 

Når det gjelder leirduepatroner så blir nesten alt vekslet. Det eneste som kan hende er at den ikke kaster ut fort nok, så tomhylsen blir sittende fast halveis ute (litt vanskelig å forklare) Blir som når man putter en tomhylse i utkasteråpningen for å markere at haglen er tom. Har enda ikke opplevd at tomhylsen sitter igjen, den er iallefall halveis ute :P

 

Ellers følger det med endel utstyr for tilpassing av haglen, 3 choker, choknøkkel, reimbøyler og en lås til avtrekkeren.

 

Vet ikke helt forskjell på composite og flanigun, annet enn fargen. Tror derimot flanigunen er en banehagle, mens copositen er ment for jakt, men som sagt ikke sikker. Det jeg vet er at du får litt mer utstyr til flanigun, som koffert, og 5 choker.

 

Mulig haglen blir litt stor for deg, men du vokser fort på den alderen. Anbefaler deg å ta en tur til en våpenforretning og prøv de forkjellige haglene. Ta den som føles riktig for deg!

 

Alt i alt kan jeg anbefale haglen!

 

Aldri prøvd en franchi så den kan jeg ikke uttale meg om!

 

lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har en SX2. Den er jeg veldig godt fornøyd med. Det fulgte med to gass-stempler, et til 24g patroner og et til større. Jeg har hittil kun brukt den til leirduer, og etter ca.1000 skudd har jeg ikke hatt et eneste problem med veksling.

 

Og den er rask. Om det er nødvendig? JAAAAAAAAA. DET ER GØY!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fordi de er superraske. :wink:

 

Jeg foretrekker dem fordi de har mindre rekyl og er lettere å demontere for puss etter jakta enn vanlige dobbeltløpere. Også kommer de ofte i syntetisk materiale slik at jeg slipper å være redd for å ripe opp stokken.

Link to comment
Share on other sites

Hva er grunnen for at man ønsker en halvauto til jakt?

pga de kommer ofte i syntet og er lettere og demontere for puss

mindre rekyl

og veier mindre. men jeg stiller samme spørsmål tilbake. hva er grunnen man ønsker dobbeltløpere til jakt?

Link to comment
Share on other sites

Har hatt mange halvautoer jeg :) - og har også :D .

 

Men ser ikke fordelen med halvauto i det hele tatt til jakt - da man får o/u eller s/s som er like lett.

Og kortere.

Og faktisk med syntet også.

 

Hvit vaselin mellom "skøytene" - slipper ikke inn vann heller - så pussen blir også enklere.

 

Rekyl på jakt - kan ikke være noe problem :roll: - hvis man ikke er i Argentina og skyter duer i dagesvis.

 

Jeg bruker min halvauto til lerduer.

Og det er pga. av en ødelagt skulder (som ble operert for tredje gang i forrige uke).

 

Hadde skulderen vært som den var for 20 år siden - hadde jeg nok hatt min Perazzi og Gamba fortsatt - til lerduer.

Link to comment
Share on other sites

nei :lol:

det skjedde da jeg var på skytterbanen og skøt med fabrikkaldet ammunisjon faktisk!

men det var en demper som ikke var som den skulle heller. det viste seg å være en feil på den.

fattern skaut med 15 grams og jeg skaut med 18.5 grams. og dette var verre en 338 win mag med overtrykk... sjøl til 9.3x62 og være

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...