Jump to content

S&B Zenith 2,5x56 eller Zeiss classic diavari 3-12x56


Blackfire

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har selv en S&B zenith 3-12x50. Jeg er veldig fornøyd med den kikkerten. Nå har jeg ikke hatt så mange andre kikkerter å samneligne med. Men jeg bruker den på elgjakt,reinsdyrjakt og postjakt i vansklige lysforhold (hortejakt).

 

Har ikke noe problem med å anbefale den.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg akkuratt en S&B Zentih 3-12x50 FD7 og har så vidt fått tid til å kikke litt på den idag :) Har hatt S&B kikkert fra før og anbefaler det på det sterkeste!

 

Når det gjelder Zeiss har jeg hørt flere ganger at de sliter med fuktproblemer inne i kikkerten. Flere jeg har snakka med har sliti med å få ny kikkert på garantien. Zeiss vil reparere feilen, men du får ikke ny kikkert. I et av tilfellene jeg har hørt om tok denne reparasjonen flere måneder og jegeren måtte jakte uten kikkert den sessongen. Da han omsider fikk kikkerten igjen, skjedde akuratt det samme!

 

Som sagt er dette bare noe jeg har hørt og ikke erfart selv, men det er nok til at jeg har valgt S&B!

Link to comment
Share on other sites

Zeiss vil reparere feilen, men du får ikke ny kikkert.

 

Garantien er ganske lik på alle europeiske siktene, men det er hvordan importøren/agenten handterer det som teller.

J&F strekker seg veldig langt når det gjelder service og er vel hovedårsak til at S&B er så store her i landtet.

Link to comment
Share on other sites

Det er flere måter å tolke det at produsenten vil reparere isteden for å bare gi ut en ny. Jeg ser på det som et svært dårlig tegn, hvis du bare får en ny. Da virker det som om produktet har så lav verdi, at det ikke lønner seg å reparere. Og at jeg antaklighvis har betalt alt for mye for produktet, sammenliknet med hva det engentlig er værdt. Jahtijakt nøler ikke med å gi folk et nytt sikte på garantien.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...