Jump to content

Erfaringer med Benelli Vinci?


lipitor

Recommended Posts

Noen som har erfaring med denne? Ser Kenneth Aspestrand har noen på Finn.

For meg fallt den inn i kategorien stygg umiddelbart men har grodd litt på meg. Hadde den kommet i 12/90 tror jeg nesten jeg kunne bli overtalt.

 

Synes faktisk denne i desert dune er litt kul.

 

desert_dune800.jpg

 

Noen?

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skryte på meg erfaring med Vinci, men jeg har så vidt skutt noen skudd med en på leirdue. Synes også hagla er mindre pen, særlig på bilder, men når jeg fikk sett nøyere på børsa "live" og svingt litt på den så var den egentlig litt tøff.....på en litt stygg måte, hehe.

Veldig godt grep og god å holde i samt helt grei balanse i den jeg prøvde med 65 cm pipe.

 

I følge Kenneth Aspestrand så var jeg med stor sannsynlighet førstemann i Norge som skøyt leirduer med Vinchi. Kenneth hadde akkurat kjørt igjennom noen skudd som funksjonstest mot en jordhaug og la hagla fra seg på bordet da jeg så mitt snitt til å prøve noen duer..... :oops:8)

 

Virket til å veksle bra med 24g stål.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har brukt vinci siden august.Stygg det er en vane sak, farge velg heller grønn pga desert dune blir veldig lys hvis du skal på due jakt, knappe 3 kg, igger sinnsykt godt ,utrolig rask og dele enkel og vedlikeholde . har måtte skyte inn med noe tyngre skudd etter det har den vekslett 100% med lerdue amo, grepet er meget godt , har en M1 i fra før den er nok noe bedre på leirdue bane når en skal trikk skyte pga vinci krever at den sitter godt til skulder.

vinci demper rekyl meget godt har skutt med magnum skudd ikke noe og frykte.

det er fler på banen som har prøvd den å de velger å kjøpe vinci i steden for m1 eller M2

noe uvant med pistolgrepet til å begynne med men venner seg fort til det.

det er stor prisforskjeller på den så send prisforespørsell til flere , jeg havnet hos jakt og friluft arendal .

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Benelli Vinci fra XXL Drammen i forrige uke. Fikk både bra service og pris. Min mening er at hagla er både stygg, pen og tøff. Mer viktig er at den har et veldig bra rekylopptak, passet meg rett ut av kofferten og vekslet lerdueammunisjon fra første skudd. I tillegg fulgte det med 5 choker, shims for tilpassing og et ekstra grønt forsikte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Sitter med 200 stk Blackcloud 12/90 og presse som spiser dem....

Sigurd ler av meg hver gang vi testskyter, han drar av sine termoser mens jeg skyter mine små.

 

Også er det våpengarderobe peset da, må selge unna noe osv... Jeg sliter nok med å sovne som det er.

 

 

Noen som kan avskrekke meg med prisen på denne rakkeren?

 

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...