Jump to content

Vurderer å bytte pistol til militærfelt/hurtigmilitær.


Gunman76

Recommended Posts

Jeg legger ut denne tråden i håp om å få noen tips fra den "store horden". Jeg har en Pardini Gt9 6" (9mm) som egentlig er en skytemaskin av dimensjoner. Pistolen er under 1 år gammel og har ikke gått mer en 800 skudd...

 

MEN, jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med grepet på den. Har aldri eid noen 1911 modeller men føler at disse virkelig passer meg. Er det noen av dere som har tips om gode 1911 pistoler (eller lignende). Kravet til pistolen er rimelig høyt mtp presisjon, siktemidler etc da den skal erstatte en gt9...

 

Det må være 9mm da jeg har god tilgang til ammo der....

Link to comment
Share on other sites

Eg har også en Pardini til salgs, en 6" GT45. Eg byttet den inn mot min gamle Goldcup i at anfall av havesyke, men har aldrig blitt dus med pardinien og savner min gamle .45 :cry:

 

Eg endte opp med å kjøpe meg en Noren bygget 6" 1911 i 9mm, pardinien samler støv :?

Link to comment
Share on other sites

Hvor i landet holder du til?

Jeg har en 6" STI bygd av Kåre Gårder (Bakeren) som jeg lurer på å bytte i en Pardini, men jeg kunne godt tenkt meg å prøve en Pardini først.

 

Hvis du holder til på østlandet kunne vi byttelånt pistol på et stevne. Jeg skal skyte stevne på Løvenskiold den 23 mai og Nedre Eiker den 24 mai.

Link to comment
Share on other sites

MEN, jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med grepet på den.

Ikke helt det du spør om, men tar du av grepsplatene og surrer på grepstape isteden, blir det noe helt annet.

Jeg bygde opp grepet litt i tillegg så det ikke ble helt firkantet, og det funker glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...