Jump to content

Problemer med å løse ut tønna 686


Sniper357/38

Recommended Posts

Kommer akkurat fra skyting med min ny-tunede 686.

Tønna var litt treg å få ut etter hver serie. Virker som den henger igjen i et eller annet.

 

Når jeg nå skal gjøre den ren så får jeg ikke ut tønna i det heltatt.

Litt usikker på hvor mye makt det er lurt å bruke.

 

Noen som har noen erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo være at stanga på utstøteren har begynt å skru seg ut. I so fall skal det gå greit å opne den om du bruker noko for å trekke låsinga ut av inngrep. Du veit, den lille fjærbelasta pinnen som låser mellom løpet og framkant av utstøterstanga.

Dette er kun vill gjetting, det er vanskeleg å gjere anna utan å sjå på våpenet sjølv. :wink: Lykke til uansett.

Link to comment
Share on other sites

Husker ikke om det var fra samme person, men han jeg handlet med sendte også bare tiil USA ifølge annonsen.

En kjapp mail fikset saken, og han sendte i en foret konvolutt.

 

Edit: Sjekket opp og det er samme fyren, ja.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Husk å putte to tomhylser i cylinderen når dere drar til med dette verktøyet, da er sjansen for skade på ekstraktorkransens innfesting mindre.

 

Etter å ha eid et slikt verktøy en stund begynner jeg å lure på hvorfor ikke smither leveres med dette verktøyet som standard tillegsutstyr!

Link to comment
Share on other sites

Som maskinarbeider har du vel ikkje noko problem med å lage deg ein slik Vinge? :wink:

Man tager en stang i 20mm stål eller alu. Slenger den i kappsaga, kapper av 10mm til eget bruk. Borrer ett passende hull i senter (bittelitt større enn utstøterstangas diameter). Setter biten i skrustikka, tar en baufil og sager seg inn till hullet. Sager inn en flate, og filer denne flat. Borr ett hull for å gjenge, borr så inn med fribor i første del av hullet. Sett i skru, og vips har en ett verktøy.

 

Eller ta en bite med passe aksling, sett den i dreiebenken. Rett av, og serater enden. Bor inn i senter med passe bor, legg kantene og stikk av. Sett biten i en liten fres, fres ut flaten for stramme skrue. Sett biten i kaldsaga, og kapp inn sporet (eller fres det ut i fresen).

Over i søyleboremaskina for å borre gjenge hullet, og så fri hullet, samt gjenge for stramme skrue. Monter strammeskrue med unbrako hode og skive. Kald blåner den, og sørg for å gange antall biter med 10-15. Sell de for 200kr stk.

 

1 er jeg for lat til, og 2 mangler jeg tilgang til utstyr for å gjøre.

 

En ting jeg skulle likt å vist, er om diameteren på utstøterstengene til S&W revolvere er lik hele modell lnjen gjennom?

 

Dette er vel en bit som hadde passet godt i alu og i en flerakset styrt dreiebenk. Noe for en med fritids problemer? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enkleste er å polstre utstøterstangen godt ( lær ) , klem passende fast i skrustikka. Lurt å stte tomhylser i sylinderen. Ta så å stramm til. ( Sånn passe ) :D

 

feil. det enkleste er å bruke det ovennevnte verktøyet. det du bestkriver er antagelig det billigste(om en har lær og ei god skrustikke), men det enkleste og uten tvil det beste er å bruke korrekt verktøy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...