Jump to content

Lyman DPS III farlig/ubrukelig


nordlandsdrevern

Recommended Posts

:shock: Det der var jo direkte drapsforsøk! :shock:

Du bor ikke tilfeldigvis i nærheten av noen form for smelteverk eller annen kraftkrevende industri som medfører kraftige svingninger i spenning fra el-nettet?

(Det vil likevel ikke forklare hvorfor vekta fluktuerer når du har fingrene i nærheten... :? )

Uansett, det var jo bra feilen var så stor at rant over. Tenk om du hadde brukt et raskt krutt med liten fyllingsgrad...

 

Film, sikre bevis & vis! Tror jeg ville byttet til en RCBS combo eller Hornadys nyutviklede etter en sånn episode :wink:

Link to comment
Share on other sites

HAdde også noe tull med min her for ikke lenge siden .Viste mye feil og både for mye og for lite.

 

Calibrerte flere ganger, viste riktig 1 ladning så viste den også feil.

 

Begynte og forske litt. Det viste seg at det var kommet krutt korn nede under vektskåla slik at vekta kilte seg noen ganger. Da det ble fjernet var alt ok.

Link to comment
Share on other sites

Mobiltelefon i nærheten av denne = FARLIG.

Jeg har ikke telefonen i samme rom for det viser seg at det slår ut ca .3-.5 grains. Har jeg den langt vekke så funker den som gull hver eneste gang.

Derimot vis telefonen ringer så går vekta helt bananas.

 

Film og send inn. Hadde vært morsomt og sett det svaret.

(eller kansje det står med liten skrift i instruksjonsmanualen)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har alltid vært påpasselig med å ikke ha mobil på laderommet,og har alltid hatt noen problemer med denne dispenseren.

Tvert imot har jeg vært godt fornøyd med den.

 

Eneste er at den krangler litt (unøyaktig) på grove kruttsorter om en ikke skrur inn dingsen som følger med til å strupe røret...

Link to comment
Share on other sites

Statisk elektrisitet og vekter kan gi svært morsomme utslag, jeg har opplevd at analysevekter stopper opp og begynner å gi negative utslag på grunn av dette. Det finnes egne verktøy for å nulle ut statisk elektrisitet, men hvor man får kjøpt det aner jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...