Jump to content

Rifle i 9mm.


stig444

Recommended Posts

Den eneste bolt action karabinen jeg kan komme på er den spanske Destroyer karabinen. Denne er ikke i 9mm Para, men i 9mm Largo som er noe slikt som 4mm lengre. Snerten liten rifle uansett.

 

Er du åpen for halvautomat finnes det uendelige muligheter, selv om tantene i POD synes at en god del av dem er for farlige for nordmenn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke på noen boltrifler i dette kaliberet, eneste jeg har sett av rifler i 9mm som jeg husker er ruger sin police karabin. Men dette er jo en halvauto og ikke bolt. En boltrifle i 9mm høres imidlertidig ut som et artig prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mange muligheter, men noen få....

 

Custom bygget bolt, ja..

 

Her er ei britisk rifle som bygges i flere pistol kalibere: (Vet ikke noe mere om den en det som står her)

http://www.armalon.com/pc.shtml

 

Marlin Camp Carabin (Halv auto rifle) er godkjetn for jakt både i 45 Acp og 9 mm i Norge (Og kan da kjøpes for det.) Disse er ikke i produksjon mere og har ikke vært det på noen år, så brukt er eneste mulighet.

 

Ruger Carabin er ikke godkjent, men det er vel solgt noen av den i Norge, kanksje du finner en brukt.

 

TC som ble nevnt.

Ombygged Baikal enketl skudds ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...