Jump to content

Trim doctor?


lipitor

Recommended Posts

Noen som får denne til å funke skikkelig?

 

trimdr1.JPG

 

Fikk den i posten idag. Første hylsa jeg prøvde ble perfekt, var storfornøyd.

Av de neste 30 ble 5 bra og resten ble skeive og flisete.

 

Stillte skruen så hylsa butta i bakant for å forhindre at den skulle bevege og ha en fast avstand. Alikevel blir snittet sjeldent rent, hylsa skrur seg utover og resultatet blir spagetti og stadig høyere blodtrykk.

 

Innspill?

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Sjekk nettsida deres, Forrige helg fikk jeg reklame mail fra dem. De har nå ei styre hylse plastikk dingse boms som skal gjøre alt så meget bedre.

Hadde samme erfaring som det du opplever. Min ble solgt billig til tailgunner(?)

Bruker dremel med kuttskive der dremelen står fastmontert i riktig høyde, så skyves bare hylsa fram og det blir et pent kutt med masse plast ut over et større område :D .

Link to comment
Share on other sites

Min ble solgt billig til tailgunner(?)

 

Jepp :D

Jeg får den til å fungere glimrende. Jeg bruker den kun på 12/89-hylser som trimmes til 74mm. Mine hylser har en liten plastdings som ligger over tennhetta som gjør at jeg ikke kan sette den pinnen helt i bunn, men det har ikke plaget meg. Klemmer til og vrir til høyre(tror jeg). Perfekt hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk nettsida deres, Forrige helg fikk jeg reklame mail fra dem. De har nå ei styre hylse plastikk dingse boms som skal gjøre alt så meget bedre.

 

tdadaptorslg.jpg

 

Fikk med denne dingsen uten å ha bestillt, hjalp fint lite for meg iallefall.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Jeg har borret et hull i en passe tykk trekloss og stikker patronene så langt inn at bare tuppen stikker ut på andre siden. Bruker en liten fiskars-kniv med fintagget egg til å trimme av tuppen.

Om bare hullet er passe trangt, så snurrer ikke patronene rundt og kuttet blir veldig pent. Kan lønne seg å ha en metallplate på den siden tuppen stikker ut da kniven sakte men sikkert spiser seg inn. Denne klossen har jeg skrudd fast ved siden av haglepressa mi.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal man da på enklest og penest vis få skåret av stjernebretten...

 

jeg lagde en sak til vår fellses venn steffen for noen år siden, en bite stålrør kappet til riktig lengde og rettet av i dreiebenken. man setter patronene oppi, og skjærer av toppen med en skarp tapetkniv. funker bra for meg!

Link to comment
Share on other sites

har en liggende i skrtotboksen for diverse haglladeutstyr om jeg ikke husker feil. skal se etter imorra om jeg husker, hvis ikke, minn meg på det!

 

det er mulig den jeg har liggende er tilpasset å kappe til 65mm, husker ikke helt. kan evt se om jeg finner eneller annen rørbite som passer å lage ny(e).

Link to comment
Share on other sites

Så tett opp til toppen som mulig er gunstigst, siden mesteparten med unntak av kruttet skal rullekrympes på plass igjen i patronen (Vi må se på en holder til patronene i søyleboremaskinen også, det er slitsomt å holde dem med fingra.)

Er veldig praktisk å bruke den avkappede stjernebretten som lokk etterpå foresten, i allefall når jeg har brukt opp pappskivene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik http://www.precisionreloading.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PRE&Product_Code=DDDL111&Category_Code=D_LOADER

 

og en slik http://www.precisionreloading.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PRE&Product_Code=DDTA12&Category_Code=D_LOADER

 

på vei over atlanteren, om de bedre enn ballistic products sin er uvisst, men kan evt. komme tilbake med brukerrapport(får jeg til og bruke den greit så klarer alle det :wink:

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Sjekk nettsida deres, Forrige helg fikk jeg reklame mail fra dem. De har nå ei styre hylse plastikk dingse boms som skal gjøre alt så meget bedre.

 

tdadaptorslg.jpg

 

Fikk med denne dingsen uten å ha bestillt, hjalp fint lite for meg iallefall.

 

 

-L-

 

Jeg sleit litt med min "dingst" før jeg tok mot til meg og pressa den inn i selve doctor`n - if you know what i mean. :D

Den så ikke ut til å passe men med litt press så smatt den inn. Ellers så er det som du sier i tråden at man må legge litt innoverpress på hylsa.

 

Foruten dette så sliter jeg innimellom med å få ut plastrestene. Bruker noen ganger diverse pirkeredskaper, andre ganger må jeg skru plastrestene ut.

Kikker nå etter en liten saks med vinkel slik at jeg kan klippe biten og dra den ut fra senter.

Noen trix på lager du? :D

Link to comment
Share on other sites

Dere presser for hardt med en gang.

Gjør følgende;

En liten runde eller to med LETT press, så klemmer du mer på tredje runde og på 4 er den perfekt kuttet. Det hele tar tre sekunder.

 

Grunnen til at det blir skjevt er at dette er et billig enkelt plast system. Med mye press legger du en vinkel med en gang på eggen av barberbladet. Har den et bare ørlite spor å jobbe i blir det perfekt.

 

Som med mye annet; Øvelse gjør mester

Link to comment
Share on other sites

Dere presser for hardt med en gang.

....

Som med mye annet; Øvelse gjør mester

Ut i fra kommentaren tolker jeg det slik at du ikke bruker bolten i Trim Doctor`n, bare Case Tool`n?

Jeg måtte bare prøve, feis ned i ladebulen og skrudde ut bolten. - MYE bedre uten, - så lenge at man har "Case Tool`n" i doctor`n trenger man ikke bolten. :D

Hvis man dytter hylsen til bunns virker det som om avstanden er perfekt for å snitte bort tidligere stjernebrett. Kjører du "til bunns" to ganger har du nøyaktig to tommer ut i fra en 12/70 hylse.

newtrimlg.jpg

Bolten er kanon når det kommer til fin-kutting av hylser, men foruten dette viser det seg at den mest er i veien. :D

 

Jupp, som du sier "øvelse gjør mester". :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...