Jump to content

Schultz & Larsen vs Sauer 202


Guest

Recommended Posts

Har en kamerat som vurderer kjøp av rifle. Han har sett på en Schultz & Larsen Classic i 6,5x55 med KKC stokk og Hausken demper og en Sauer 202 med samme konfigurasjon.

 

Er det noen som har noen formening for og i mot ? Det er snakk om kjøp av ny børse. Skal primært brukes til skytedisipliner i NJFF, men også noe jakt.

 

Har selv en Schultz & Larsen M97 DL som jeg er meget godt fornøyd med, men har aldri vært borti Sauer. Har bare hørt at de har et godt rykte.

 

Setter pris på alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Har ingen av delene, så min erfaring er veldig liten. Men ut i frå det eg har høyrd frå andre, så kan du sjelden trå feil med nokon av delene i grunn, det er kvalitets rifler med god presisjon rett frå fabrikken.

Men med tanke på antall solgt, muligheiter for utbygging og ekstrautstyr, samtidig tilgang på brukte løp osv, så trur eg at eg hadde valgt Sauer 202..

Link to comment
Share on other sites

Har ein 202 jaktmatch i 6,5 og ein m97DL med kkc i 22-250. Begge er kjempe våpen. Veit det har vært ein del problem med 5 skots magasin shultzen. Begge går på 15mm på 5 skot. Hadde nok gått for en sauer med tanke på lettere tilgangen på løp i 6,5. :)

Link to comment
Share on other sites

Har liksom aldri fått sansen for Sauer'n. Liker ikke å fikle inne i avtrekkerbøylen for å håndtere sikringen.

En på elgjaktlaget har en S&L med 6,5x55 - 7x64 - 30-06 piper (variasjoner innenfor et snevert område, JA), men dæven for ei flott rifle. Nyyydelig å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Har nå begge deler. Sauer 200STR og S&L M97DL, det er liksom sånn at det som er bra på den ene er mindre bra på den andre.. Å velge den ene eller den andre bllir igrunnen mest smak og behag tror jeg.

 

Jeg kjøpte vel S&L først pga sikringen på Sauer 202en, avtrekket er og litt mere justerbart på S&L, MAgasinet på S&Len virker mindre overbevisende når en ser på det, men det virker jo - 3 skudds. De gamle 5skudds er det bare å holde seg unna, de nye funker visstnok.

Opplever sluttstykkegangen på S&L en som bedre, men begge er jo mye bedre enn alt annet. Det er mindre fiklete å bytte løp på S&L, ikke den der løse styringsdingsen.

Magasinet på Saueren sittter i låskassa, og eliminerer magasinproblemer som skyldes tilpasning av stokken, Saueren kan derfor brukes ubeddet.

MAtchløp er mye billigere på Saueren, og valgmulighetene større.

 

Så i konklusjon - kjøp begge :roll:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...