Jump to content

haglesvermen helt ut av senter


miroku

Recommended Posts

svermen ligger ca 35cm for langt til høyre (på 50m)

Når du tester skuddblide på 50m tenker jeg full choke eller mer... Hvilken diameter har du på svermen?

Endel av de ettermonterte justerbare chokene på markedet flytter gjerne treffpunktet litt, men vet ikke hva du bruker.

35cm er ikke ektremt mye med tanke på "normal" diameter på skura på 50m.

Link to comment
Share on other sites

Driver å tester litt TSS i en kombi og det er ikke enkelt å treffe presist med hagle på lengre avstander en vanlig haglehold. Bør/må benytte kikkertsikte hvis en skal være rimelig sikker på å treffe korrekt på ulike hold og i ulike situasjoner. Siktemidlene på en vanlig hagle blir for grove og det skal ikke så mye til før svermen havner ut av sentrum.

Link to comment
Share on other sites

Testen besto av 4 skudd på 50m de 3 første gikk kraftig til venstre,på siste skuddet siktet jeg på høyre side av sirklen (på streken) den er 75cm diameter,da satte jeg 77 av 110 hagl innenfor.Det er 70% dekning å det annser jeg som akseptabelt. Da er det noe galt med berettaen tror jeg da :oops: . Dette var med nr5 gikk forresten gjennom 500 sider i katalogen. mvh -m-

Link to comment
Share on other sites

Kan det være avtrekket ?

 

Jeg merker at når jeg skyter ferdig montert mot blink kontrollert, så napper jeg i avtrekket. Dette er ikke noe man legger merke til ved skyting på bevegelige mål som lerduer, siden det da er så mye annet som skjer samtidig.

Treffbildet vil da typisk tilte mot høyre og muligens også litt ned.

 

Prøvde å skyte i haglesimulator, der har man jo ikke rekyl. Merket at jeg både nappet i avtrekket og "lente" meg inn i skuddet - merkelig følelse.

Man ser det også når man skal skyte rifle etter mye hagleskyting. Går stort sett ned til høyre de første skuddene pga napping.

 

Montering kan også spille inn her. Noen skyter med ene øyet lukket og andre med begge åpne. Mener å huske at dersom man lukker venstre øyet, så skal man sikte noe til høyre for skinna. Dersom man har begge åpne skal man sikte rett med skinna. Dette kan jo sjekkes ved å montere mot et speil. Sikt på øyet ditt i speilet og se hvor skinna ligger i forhold til øyet.

 

Hva blir resultatet på 25-30 meter ?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd på 25m utenom på leirduer,en ting er sikkert på duer er at jeg ikke får samme knus som med browningen(trap modell).Snakket med importøren i dag,fikk beskjed om at det bare var å få den til børsemaker,snakket også med han å han påsto det ikke var noe broblem å få rettet den opp.Det gikk på garantien så jeg får håpe det blir bedre da.Har litt trua på det johs fåreslo om litt skjeiv gjennging.mvh -m-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Fikk nytt løp :D kjempemessig tenkte jeg, så bar det av sted for å teste igen. Målte opp de berømlige 50 meterne å brant av et skudd tss 32g. Det har f.... meg ikke blitt bedre i det hele tatt like elendig som sist gang.Så kompisen med bajkalen, Kanontreff 76 hagl på innsiden av sirkelen 75cm, det er ca 108 hagl i patronen.Med andre ord BRA dekning. Nå er jeg forsynt av hele beretta extreme greiene så nå håper jeg å få helt ny børse. Håper det vil funke. -m-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...