Jump to content

gode rifler i 300 win mag under 10000 kr


PederR

Recommended Posts

hallo

har tenkt å kjøpe meg ei rifle i enten 300 win mag eller 338 lap mag

og da lurer jeg på hvilke rifler til under 10000 kr som er gode og presise. rifla vil bli brukt til jakt og langholdsskyting

ps trenger ikke svar på rifle i 338 lap mag pga jeg har et eget emne om det her

viewtopic.php?f=14&t=35704

mine krav:

presisjon

skal koste under 10 k for rifla

vekt samma fa*n

god å holde.

boltrifle

syntet stokk

aller helst med utagbart magasin.

 

rifla vil bli brukt til:

langoldskyting (100-1000 m)

jakt

 

er åpen for alle forslag bare så lenge rifla/ene holder 10 k kravet og bolt kravet

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du har mange alternativer, men hvis prisen er kun for rifla, ville jeg kjøpt tikka, kimber eller sako. Kvalitetsrifler med god presisjon, bolt og mange av de syns iallefall jeg er en drøm å holde i. Men jeg anbefaler deg å oppsøke en butikk der du får kjent på rifla. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

hvis du kjøper en remington 700 kan du få tak i ekstra deler så det synger etter, jeg skal ha utagbart magasin på min nå

http://www.cdiprecisiongunworks.com lager bunnmetall som kan installeres på remington 700, win 70 osv. magasinene de bruker er de til accuracy international men i 300 win får du de bare i 5 skuddsløsning ;)

 

min remington 700 er jeg strålende fornøyd med, men betalte ca 20 000 for den uten optikk;)

Link to comment
Share on other sites

min klare anbefaling er remington 700, selv om du kjøper standard rifle nå, så kan du bygge å utvide alt hva hjertet og lommeboken begjærer;)

Når Remington 700 holder for snikskyttere i Us special forces, Navy seals, us marines og us army så holder det helt sikkert for oss også;)

Link to comment
Share on other sites

Men Har du sett på T3 Supervarmint i 300 WM ??

ja har sett litt på den ja. blir litt dyr for meg. rifla skal være en bruksting og da vil jeg aller helst ikke ha ei rifle over 10 k.

 

men valget har falt det blir en remington men vet ikke om det blir 700 eller 770 sportsmann.

og går det an å få gjort om en sauer 200 stokk til en remington stokk. og hvor mye vil det koste på hvis det vil la seg gjøre??

Link to comment
Share on other sites

De Remingtonene forsvaret i USA bruker er ikke akkurat standard 700 man kjøper på et Tupperwareparty. Koster vel rundt $20,000 sivilt.

 

nei det er sant, men i bunn og grunn så er låskassen en 700 som er tunet, jeg kjøpte min remington og ferdig har den kostet ca 23 000 kroner med alle deler og børsemaker.

eneste jeg skal gjøre nå er å bytte bunn metallet og sette inn slik at jeg får Accuracy international magasiner i riflen min ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...