Jump to content

RCBS KRUTTMÅL


runeragnarok

Recommended Posts

Ladder det meste, n110, n105, n135, n140, n150, n160, rhino22, rhino14, mrp, mrp2, åssa va jeg heldig å fikk tak 1kg med h110 fra en kar jeg kjøpte en revolver med fra svalbard,men h110 renner og lekker fra alle koblinger.

Ladder det meste fra magnum riflekaliber til grove handvåpenkaliber,for å si det sånn så har det vel gått en del kg krutt gjennom den gamle lee dispenseren,vurderer å satse på rcbs uniflowen nå,en får med mikrometermål også som extrautstur,tenkte den var et godt alternativ?

Link to comment
Share on other sites

har slitt ut et Uniflow, og holder på med det andre. Vurder nå sterkt å kjøpe noe mindre slarkete er mitt råd..

Det kiler seg ofte med grove riflekrutt syns jeg, men nøyaktigheten er god ±0.1gr på det jevne, en sjelden gang oppi ±0.3gr på 50grs ladninger, men disse kjenner en som regel er "rare"

 

K

Link to comment
Share on other sites

Skal være enig i at det er raklete, har alltid vært det fra det var nytt. Men nokså nøyaktig for det. Er alltid nøye med å kontroll veie sånn inni mellom. Lader som regel små serier, og har god tid til å kontrolere det jeg holder på med. Har ikke prøvd andre krutt mål, og hadde vært morro å se åssen dem er til sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

Har flere forskjellige kruttmål, blant annet et RCBS uniflov som har vært flittig brukt i 20 år.

Har 3 forskjellige målesylindre til det, blant annet en som er spesiallaget med en mye mindre målesylinder ( ø 8mm ) til småladninger ned til 1,0 grain (25acp).

 

RCBS kruttmålet kan du trygt kjøpe :!: anbefales :D

Link to comment
Share on other sites

Var også litt usikker på mitt Lee mål, så jeg kjøpte et RCBS!

Fant ganske fort ut at Lee sitt var mer nøyaktig, så jeg har gådt tilbake til Lee.

På grove krutt-typer som MRP virker det som de fleste kruttmål er unøyaktige!

på finkornet krutt er forskjellen mindre.

Som sagt, jeg har returnert til LEE :wink:

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt opp et lee mål og har ett som synger på siste værset. Har brukt RCBS og har et Redding BR3 nå. Når jeg skal lade MRP og andre grove krutt bruker jeg Lee målet. LEE virker billig og unøyaktig men gir bedre ladninger enn BR3 målet med grove krutt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...