Jump to content

Skuddbilde med tss


miroku

Recommended Posts

krisitanmobil179.jpg

 

Hei har prøvd meg på litt lading for første gang. Disse er med tss å de går noe sinnsykt.Avstand 50m. Hagl nr7. Dekning 125 hagl på sirkel med diameter 75cm.Inntrengning tvers gjennom hele plata 18mm tykk(får kataloger seinere) tror nok gåsa hadde slitt litt her. Resepten er fra UNA finnland.mvh -m-. (takker for all hjelp her inne i forbindelse med lading)

Link to comment
Share on other sites

Hva er tss egentlig? aldri hørt om.

Tipper dette gjør susen under skarve og ærfugljakta!

Finnes det fabrikkladd ammo med dette stoffet? og kan de skytes i alle hagler?

Tungsten supershot steinhart å tungt.Så vidt jeg vet får man ikke kjøpt ammo med dette i Norge,nærmeste du kommer er vel federal hd, med tetthet på 15. Dette med om det går i alle børser vet jeg ikke.-m-

Link to comment
Share on other sites

dette er en 32 grammer med 205 hagl nr7.En blyladning 32 gram har 191 hagl nr5.tss er 65% tyngere en bly.

 

 

Så et tss hagl nr 7 veier det samme som bly nr 5 sånn ca... Men et blyhagl i nr 5 hadde garantert ikke gått gjennom 18 mm treverk på 50 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

kristiansbilderdiverse.jpg

 

Her er en ny ladning tss, holdet er 50 meter bildet taler for seg selv,350-400 sider i katalogen, denne skal lages med nr4 hagl noe som burde holde til langt lengre hold( hadde håpet på 80m+++) Jeg vet det trenger mer en godt nok inn, bare et spørsmål om dekningen blir bra nok. mvh -m-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har selv begynt å lade tss sammen med noen kamerater. Imponerende effekt er vel inntrykket vi sitter igjen med :D Skjøt ei diger røy skrått bakfra på 45m hold med 6er hagl. Knall og fall der haglet hadde gått inn gjennom ryggen og ut gjennom brystet! Skulle likt å sett den effekten med vismut :lol:

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har skjønt det importerte tungstensupershot.com det fra Asia (Kina), pakket det om og solgte det.

Jeg har sett andre nettsider i USA som har startet med det samme eller produserer i USA, med litt ulike egenvekt ca 15-18

F.eks

http://www.tungsten-spheres.com/tungsten_shot.html

http://topmim.en.made-in-china.com/prod ... nting.html

 

Har ikke sjekket priser, frakt osv, da jeg har endel liggende kjøpt fra tungstensupershot.com.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Wowwowwow..nå våknet jeg :overrasket:

Har med en tiligere annledning lest noe vdr TSS,men nå ble jeg veldig nyskjerrig.

Kan denne TSS skaffes i hagelstr 9,10 og/eller 11? Å til dere som kan dette med ladding,hvor mange hagle ville det da bli i en patron med 24 gr TSS i dem respektive str?

Ser for meg en nu superamo til trap og sporting nå :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...