Jump to content

STI-pistol Trondheim/omegn


Ririon

Recommended Posts

Jeg tenkte å kjøpe meg en litt råflott pistol til militærfelt (TPK) og vurderte sterkt en STI 2011-variant i 9x19.

 

Sandnes er like langt unna Trondheim som Düsseldorf, og med tanke på skriveriene her om mulige innkjøringsproblemer på denslags våpen, tenkte jeg å kjøpe lokalt så jeg kunne få forhandleren til å se på ting som ikke fungerte optimalt uten å slite med for mye transport.

 

Scanarms er jo i Trondheim, men alt på internett er sperret, og foran døra til butikken lå det et 15 cm lag av søppel, så det var ikke så lovende.

 

Sportsvåpen på Fannrem, da? Det er jo ikke SÅ langt unna. Men ingen svarte på mail der, butikken er enten i kjellerstua til innehaveren (ifølge telefonkatalogen) eller ute på et jorde sør for Downtown Fannrem (ifølge kartet).

 

Er det noen her som har erfaringer med noen av disse i nyere tid? Det er vel gjerne praktiskskyttere som har handlet der? Jeg skyter kun upraktisk, og trives godt med det. :)

Link to comment
Share on other sites

Der var du. :) Med en responstid på et kvarter på forum, er det ikke så nøye med den eposten. Kan ha havna i et spamfilter et sted eller noe. :) Jeg skal PM-e deg etterhvert med mer kjøp-og-salg-ting som ikke er så interessante for hele panelet. Men det som kanskje er interessant for flere er status for Sportsvåpen/Scanarms. Det kan du kanskje ta et par linjer om for offentligheten? Uten å la det skli over i ren reklame, ja. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå viser det seg dessverre at Sportsvåpen har valgt å slutte å ta inn STI inntil videre. (Ikke optimal ordning der de var underlagt Danmark på et tungvindt vis.)

 

Da rykker jeg tilbake til start her.

 

Skulle gjerne ha kjøpt noe som ligner på STI Edge til militær feltskyting. (1911-kloning med 5'' løp, 9x19, høy presisjon og double stack/så tykt grep som mulig.)

 

Og jeg skulle gjerne ha kjøpt det nytt av en forhandler som har peiling og som holder til innen en dagstur fra Trondheim.

 

Tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Tactical som er tunet etter alle kunstens regler av de beste børsemakere. Kjøpt hos Scanarms i 2007.

Den har justerbart baksikte.

Nesten ikke brukt etter juli 2008 da jeg kjøpte Pardini.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Tactical som er tunet etter alle kunstens regler av de beste børsemakere. Kjøpt hos Scanarms i 2007.

Scanarms er så vidt jeg kan forstå i en slags dvaletilstand, men "blackops92" her i Kammeret står bak/er delaktig i Scanarms og Sportsvåpen.

 

Og Sportsvåpen selger nå Glock og Sig pistoler (etter bruddet med STI). Jeg er ikke SÅ paramilitær av meg. Som sagt skyter jeg kun upraktisk. :P

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som selge STI våpen her i nærheten nå lengre.(Scanarms er lagt ned)

 

Jeg tror faktisk Sandnes Arms er den eneste som forhandler STI(Winge stå som forhandler, men tror ikke det er satsningsområde for de eller)

 

STI Tactical er ikke så paramilitær.... :mrgreen: har nesten lyst på en selv :D Men jeg får vel bruke P226 Blackwater Tactical til NROF :D

Link to comment
Share on other sites

Nå viser det seg dessverre at Sportsvåpen har valgt å slutte å ta inn STI inntil videre. (Ikke optimal ordning der de var underlagt Danmark på et tungvindt vis.)

 

Da rykker jeg tilbake til start her.

 

Skulle gjerne ha kjøpt noe som ligner på STI Edge til militær feltskyting. (1911-kloning med 5'' løp, 9x19, høy presisjon og double stack/så tykt grep som mulig.)

 

Og jeg skulle gjerne ha kjøpt det nytt av en forhandler som har peiling og som holder til innen en dagstur fra Trondheim.

 

Tips?

 

Denne S&W 1911 pro Kommer vel inn under alle dine ønsker vedr 1911. Den er singel stack men har tykke grepsplater (etter min vurdering i allefall). Personlig skal jeg kjøpe en slik dersom kona og våpenkontoret sier OK, jeg får solgt min CZ shadow der det meste av feil er luket ut (=våpenet er klar for IPSC production) OG jeg ikke ombestemmer meg for en SIG. Årsaken er at jeg trenger 9 mm treningsvåpen til min STI Edge .40sw, klar for evt singel stack divisjon i IPSC, kvalitetsvåpen i 9 mm til klubbstevner.

Link to comment
Share on other sites

Denne S&W 1911 pro Kommer vel inn under alle dine ønsker vedr 1911. Den er singel stack men har tykke grepsplater (etter min vurdering i allefall). Personlig skal jeg kjøpe en slik dersom kona og våpenkontoret sier OK, jeg får solgt min CZ shadow der det meste av feil er luket ut (=våpenet er klar for IPSC production) OG jeg ikke ombestemmer meg for en SIG. Årsaken er at jeg trenger 9 mm treningsvåpen til min STI Edge .40sw, klar for evt singel stack divisjon i IPSC, kvalitetsvåpen i 9 mm til klubbstevner.

Moss? 55 mil dit.. Men jeg må vel kanskje fire på krava der også. Dette er jo verre enn med kvinnfolk. :lol:

 

OK, jeg har jo ingen som helst bruk for mer enn 6 kuler i magasinet, heller. At det er praktiskskyttere som vurderer våpenet, er jo en bra ting for annenhåndsverdien. Men justerbart baksikte syns jeg et våpen som dette bør ha.

Link to comment
Share on other sites

55 mil er ikke noe problem, mener Winge har angrerett = du får trolig levere våpnet tilbake om du ikke er fornøyd. DETTE MÅ DU UNDERSØKE OG AVTALE DIREKTE MED DEM.

 

Sandnes-arms har jo flere aktuelle, for mitt vedkommende så passer jo Trojan 5" i 9 mm. Den mangler brønn og ambi-safety i forhold til SW1911 pro og begge mangler vinge på magutløser.

Link to comment
Share on other sites

kjøper du en 1911 av noe slag så er det easypeasy å få solgt igjen. prøvd å selge min STI edge i .40S&W noen månender og det er ikke bare bare.

 

skal selv ha meg en STI 1911 rangemaster med 5" løp i 9mm.

 

Det er for store bokstaver på din 2011 :mrgreen:

 

Og det er ikke en Edge fra fabrikken er det? Er den ikke bygd i Norge?

Link to comment
Share on other sites

kjøper du en 1911 av noe slag så er det easypeasy å få solgt igjen. prøvd å selge min STI edge i .40S&W noen månender og det er ikke bare bare.

 

skal selv ha meg en STI 1911 rangemaster med 5" løp i 9mm.

 

Det er for store bokstaver på din 2011 :mrgreen:

 

Og det er ikke en Edge fra fabrikken er det? Er den ikke bygd i Norge?

 

er ikke en edge fra fabrikken nei. satt sammen av Edge ramme og sleide.

 

Står faktisk "made in norway" på den. bygd av 2 børsemaker + hatt noen turer til bakern og severin

Link to comment
Share on other sites

Reglene slik jeg har forstått forslaget til singel stack regler:

 

9 mm = minor = 10 skudds magasin

40sw, 375sig, 45acp = major = 8 skudd magasin

 

Alle skyter i samme klasse = du scorer mere i major men må ta oftere mag skifte = ikke så stor forskjell om du skyter minor eller major.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes 1911 ss skal være i 38 super eller aller helst 45 ACP.

Jeg leste på 1911 society at de prøvde lage stagene i ss slik at du ikke trengte mer enn 2 ekstra magasin, altså opp mot 25 skudd.

 

Intensjonen bak 1911 socity var at det skulle være skyting som skulle skille skyttere og ikke utstyret. Jeg er utstyrsfrik selv jeg altså :-) men jeg synes tankegangen er bra.

 

Har fått meg en 1911 ss selv nå så, da blir det vel litt gjort med den også, har jo allerede snakket med Severin ang en del ting :-)

Link to comment
Share on other sites

skal selv ha meg en STI 1911 rangemaster med 5" løp i 9mm.

 

Rangemaster har full length dustcover. Det er ikke lov i uspsa som jeg leser det ihvertfall. Hvis det blir en international ss divisjon kommer sikkert reglene til å komme fra uspsa.

 

Link til regler -> http://www.uspsa.org/rules/1911_Single_Stack.pdf

Link til clarifications av reglene -> http://www.1911society.org/uspsasan.htm

Link to comment
Share on other sites

skal selv ha meg en STI 1911 rangemaster med 5" løp i 9mm.

 

Rangemaster har full length dustcover. Det er ikke lov i uspsa som jeg leser det ihvertfall. Hvis det blir en international ss divisjon kommer sikkert reglene til å komme fra uspsa.

 

Link til regler -> http://www.uspsa.org/rules/1911_Single_Stack.pdf

Link til clarifications av reglene -> http://www.1911society.org/uspsasan.htm

 

Hvis du tror dette, så bør du inn på Global Village å lese litt: Sjansen for at USPSA reglementet blir kopiert er nesten lik null

Link to comment
Share on other sites

Lest igjennom en del tråder ang tema SingleStack på ipsc global village og jeg ser en del forslag men stort sett bygger alt på uspsa reglene.

Mange vil ha med alle typer SS, ikke bare 1911 typer.

 

Jeg ville hatt det slik:

uspsa regler +

alle SS må kunne være med så lenge dem går i std boksen.

dustcover helt frem er lov så lenge det er av samme matrial som ramme.

"tactical skinne" på dustcover er lov

recoilmaster og lignende er ikke lov

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...