Jump to content

Norma Jaktmatch vs Norma Golden Target som treningsammo for


Lynx

Recommended Posts

Hei!

 

Hva er egentlig den praktiske forskjellen på Norma Jaktmatch vs Norma Golden Target i 3 kalibrene de leveres i (6,5x55, 308 og 30-06)? Ja, bortsett fra prisen da? Skytterlaget betaler fra kr 5,99 til 6,39 pr skudd nå for Golden Target, mens Jaktmatch ligger fra 8 kr og dyrere.

 

Her aner jeg en del penger ut av vinduet...

Link to comment
Share on other sites

i 308 og 3006 er forskjellen prisen og emballasjen regner jeg med ;)

 

i 6,5 er 7,8 grams jaktmatch(FMJ) en annen kule enn den som er i 6,5 golden target (GT er 8,4 grams HPBT).

 

men 6,5 grams jaktmatch(HPBT) i 6,5 er forferdelig lik norma rekrutt 6,5 grams (som vel er en av de billigste 6,5 patronene man får kjøpt) så der regner jeg og med at det er pris og emballasje ;)

Link to comment
Share on other sites

OK, da var magefølelsen rett. Det eneste jeg har sett ift "reklame" for jaktmatch, er at det skal ha tilnærmet samme treffpunkt som jaktammo i samme kaliber. Men hvem i all verden tør stole på det da?? (altfor mange, er jeg vel redd, men...)

 

Da er det jo ingen vits i å kjøpe Jaktmatch, slik jeg ser det... XXL annonserer forøvrig all jaktmatch i de tre nevnte til kr 10 pr smell i dagens bilag i Aftenposten.

Link to comment
Share on other sites

Rekruttammo står faktisk i nettbutikken til Norma Skytterlag til kr 5,39 - og siden det er direkte fra Norma, er jeg rimelig sikker på at denne ikke er sponset av DFS. Derfor bør det være uproblematisk å selge denne til samme pris.

Hvordan det er med rekruttammoen som selges via DFS, er jeg mer usikker på. Men siden de ligger høyere enn det Norma gjør, så antar ejg (inntil det motsatte er bevist) at de heller ikke er subsidiert, og kan selges til alle.

 

Vi selger subsidiert rekruttammo til 2,50 pr stk, dvs 50 kr pakken. Men det selges til rekrutteringsskyttere, ikke til seniorskyttere eller jegerskyttere... :)

 

(Jegerskyttere under 18 år er å regne som rekrutteringsskyttere)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...