Jump to content

Zeiss justeringsratt merking


Spitfire

Recommended Posts

For et halvt år siden kjøpte jeg et nytt Zeiss Victory 1,5-6x42 kikkersikte. Brukte det for første gang sist helg. Ved innskyting måtte treffpunktet justeres noe opp. Da så jeg at høyde-justeringsrattet var merket med "R". Det samme var side-justeringsrattet.

 

Ooops, tenkte jeg - her er det en produksjonsfeil. De har montert på to side-justeringsratt! På de andre Zeissene mine er jo høyderattet merket "H" for "Hoch" eller "Höher", mens siderattet er merket "R" for "Rechts". Og i brukerveiledningen sto det "H" og "R". Så jeg ringte Zeiss Norge for å reklamere.

 

De fortalte imidlertid at Zeiss, av produksjonstekniske grunner, nå bruker "R"-ratt for både høyde og sidejustering på en del kikkerter. Er det andre som har hørt om dette, eller har kjøpt nytt Zeiss kikkertsikte med to "R"-ratt?

 

Hilsen K-RRRR-istoffe-RRRR

Link to comment
Share on other sites

Mistet det ene justeringstårnet på en Zeiss V 6-24x56 og fikk "feil" merking på det nye jeg fikk i posten fra Zeiss..

Fikk samme opplysninger som deg når jeg tok en tlf til Zeiss Norge og ville bytte til "riktig"....

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...